Array ( [type] => 8192 [message] => mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead [file] => /home/viablog/public_html/blog/tag.php [line] => 43 )  دستگاه برش ليزر دستگاه برش ليزر

پرتو پدیده رایمون

راهنماي انتخاب دستگاه فايبر ماركينگ

انتخاب درست دستگاه فايبر ماركينگ
در اين مقاله با راهنماي جامع ما دستگاه فايبر ماركينگ ايده آل خود را پيدا كنيد. آيا به دنبال بهترين فايبر ماركينگ براي كار خود هستيد؟ اين مقاله براي شماست.

دستگاه‌هاي حكاكي فايبر ماركينگ در كنار دستگاه‌هاي برش ليزر فلزات و غيرفلزات به ابزار كاربردي براي توليدكنندگان تبديل شده‌اند.

در اينجا ما تمام جنبه هاي مهم سيستم مارك ليزر فيبر و نحوه مناسب بودن آن را مورد بحث قرار خواهيم داد. صنايع پزشكي، توليدي و ساير صنايع مي توانند از اين دستگاه براي كاربردهاي مختلف استفاده كنند. همچنين براي شركت‌هايي كه به دنبال كارايي بالاتر هستند، بهترين است. بنابراين، براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد دستگاه حكاكي فايبر ماركينگ، با ما همراه باشيد.


دستگاه فايبر ماركينگ چيست؟
حكاكي با دستگاه فايبر ماركينگ تكنيكي است كه با استفاده از نور ليزر فايبر بر روي اقلام اثر مي گذارد.

دستگاه حكاكي فايبر ماركينگ از انرژي متمركز انرژي نور استفاده مي كند و آن را به پرتو ليزر تبديل مي كند. اين پرتو از يك عدسي عبور مي كند كه به نور كمك مي كند تا روي كل محيط متمركز شود. پرتو ليزر متمركز هنگام عبور از هر سطحي علائم مشخصي ايجاد مي كند. توجه داشته باشيد كه سطوح مختلف مواد، طول موج‌هاي متفاوتي از نور را جذب مي كنند.

دستگاه فايبر ماركينگ چگونه كار مي كنند؟
دستگاه حكاكي فايبر ماركينگ از يك پرتو متمركز نور براي حكاكي سطوح استفاده مي كنند. هنگامي كه نور روي سطح آيتم مي افتد، ظاهر و خواص مواد را تغيير مي دهد.

اين پرتو فقط يك سطح خاص را هدف قرار مي دهد و به سيستم حكاكي ليزري اجازه مي دهد تا علائم با كيفيت بالا، دقيق و با كنتراست بالا ايجاد كند كه به راحتي روي هر سطحي اسكن يا خوانده مي شود. اين ويژگي فايبر ماركينگ را به دستگاهي ايده‌آل در جايي كه ماندگاري و دقت مهم تبديل مي‌كند.

مزاياي دستگاه هاي فايبر ماركينگ
۱. اثربخشي
دستگاه‌هاي حكاكي فايبر ماركينگ علائمي ايجاد مي كنند كه به دليل تغييرات محيطي، گذشت زمان يا ساير عناصر محو نمي‌شوند. تغيير اثر علامت گذاري چالش برانگيز است و عملكرد ضد جعل عالي دارد. به همين دليل است كه ماشين‌هاي فايبر ماركينگ براي خودروسازي و صنايع ديگر بسيار عالي عمل مي‌كنند، جايي كه توليدكنندگان بايد طرح دقيق را ارائه دهند.

 

۲. فرآيند غير تماسي
اين دستگاه حامل انرژي ليزرهاي فايبر پرتويي با طول موج يكنواخت است. در هنگام تابش بر سطح هر ماده اي، هيچ تنش مكانيكي ايجاد نمي كند. به همين دليل است كه به هيچ وجه خواص مكانيكي مواد مورد استفاده شما را تحت تأثير قرار نمي‌دهد. همچنين آلودگي صوتي و مواد شيميايي را از بين مي برد. بنابراين، شما يك حك مرتب و تميز را ميبينيد.

۳. كيفيت و دقت بالا
دستگاه حكاكي فايبر ماركينگ يك دستگاه حكاكي بسيار دقيق است. اين دستگاه از فناوري ليزري با دقت بالا براي ارائه دقت در سطح ميكرو استفاده مي‌كند و نتايج حكاكي دقيق و دقيق را تضمين مي كند.
همچنين مركز پرتو خروجي دستگاه ۱۰۶۴ نانومتر است. الگوي نقطه‌اي اين ماشين‌ها عالي است و قطر نقطه متمركز معمولاً حدود ۲۰ ميلي متر است. جداي از آن، تك خط نازك تر است و زاويه واگرايي ۱/۴ است.

از اين رو، مي تواند پردازش بسيار ظريف و دقيقي را ارائه دهد. وقتي صحبت از كيفيت علامت گذاري دستگاه به ميان مي آيد، اطلاعات متني مشخص شده توسط ليزر دائمي و واضح است و از بين نمي رود يا محو نمي شود.

نكات مهم هنگام انتخاب دستگاه فايبر ماركينگ
انتخاب يك دستگاه فايبر ماركينگ مناسب مي تواند تفاوت زيادي در توليد شما ايجاد كند. همچنين سودآوري پروژه را تعيين مي‌كند. در اينجا چند فاكتور وجود دارد كه هنگام انتخاب بايد در نظر بگيريد.

۱. سازگاري مواد
اولين چيزي كه بايد در نظر بگيريد نوع ماده مورد نياز براي حكاكي است. دو نوع مواد وجود دارد: مواد غير آلي و مواد آلي. مواد آلي مانند پلاستيك، شيشه، محصولات كاغذي و چوب هستند. براي هر دو ماده مي توانيد از دستگاه فايبر ماركينگ استفاده كنيد. البته براي حكاكي متريال‌هاي غيرفلز مي‌توانيد از دستگاه‌هاي برش ليزر غير فلزات co۲ هم استفاده نماييد.

۲. علامت گذاري سرعت و دقت
سرعت حكاكي يكي از عوامل اصلي است كه بايد در نظر بگيريد. سرعت به طور مستقيم با قدرت منبع تغذيه فيبر نوري متناسب است. بنابراين، هرچه قدرت ليزر بيشتر باشد، سرعت بيشتري را مي‌توانيد انتظار داشته باشيد.

اين بدان معناست كه شما بايد يك ليزر ۳۰ واتي انتخاب كنيد كه مي تواند عمق حكاكي عميق ۰.۳ ميلي متري را با سرعت بيش از ۴۰۰۰ ميلي متر در ثانيه به شما ارائه دهد و نتايج عالي را به شما ارائه دهد. بنابراين، اگر مي خواهيد با سرعت بالا حكاكي كنيد، بايد به دنبال ليزر فيبر نوري با توان ۳۰ وات باشيد. با استفاده از اين دستگاه مي توانيد انتظار داشته باشيد كه نتايج دقيقي نيز بدست آوريد.

۳. قدرت پرتو ليزر
هرچه ليزر قدرتمندتر باشد، فرآيند سريعتر خواهد بود. شما بايد نوع زمان چرخه خود را براي عمليات تعيين كنيد. اگر به زمان هاي چرخه كوتاه نياز داريد، ماشين‌هاي با قدرت بالاتر بهترين گزينه هستند. اما اگر نه، مي توانيد دستگاه هاي حكاكي ليزري كم مصرف را انتخاب كنيد.

۴. سهولت استفاده و نگهداري
استفاده از دستگاه حكاكي فايبر ماركينگ بايد آسان باشد. خواه يك كسب و كار كوچك يا يك شركت بزرگتر به آن نياز داشته باشد، استفاده ساده و آسان براي سرعت بخشيدن به كمبود در بخش خط توليد ارائه مي دهد. بايد داراي ويژگي هاي قابل درك و فرآيند عملياتي ساده باشد.

علاوه بر اين، شما بايد تعمير و نگهداري را در نظر بگيريد. چند بار نياز به ارزيابي يا تعمير دستگاه داريد؟ آيا نياز به نگهداري و نظافت منظم داريد؟ و چقدر براي شما هزينه خواهد داشت؟ اين به شما كمك مي كند ماشين مناسبي را انتخاب كنيد كه تعمير و نگهداري پاييني دارد.

۵. كيفيت پرتو و اتصال الكتريكي
ليزر با كيفيت پرتو بالاتر مي تواند سطوح را بسيار سريعتر، با كيفيت بهتر و وضوح بهتر حكاكي كند. دستگاه‌هاي حكاكي ليزري با كيفيت پرتو بهتر مي توانند اندازه نقطه نوري متمركز كمتر از ۲۰ ميكرون ايجاد كنند.

مانند ساير تجهيزات الكتريكي، اگر دستگاه نتواند الزامات محل شما را برآورده كند، ممكن است براي نصب آن هزينه پرداخت كنيد. علاوه بر اين، به اين نگاه كنيد كه آيا اتصال الكتريكي دستگاه داراي محدوديت الكتريكي است يا خير. اين به شما كمك مي كند تا در هنگام استفاده از آن اقدامات احتياطي را انجام دهيد.

اگر بعد از خواندن اين مقاله بفكر خريد دستگاه فايبر ماركينگ باكيفيت و اقتصادي افتاديد، شركت پرتو پديده رايمون توليدكننده تخصصي انواع دستگاه برش ليزر و تامين كننده قطعات آن است. براي اطلاعات بيشتر و اطلاع از شرايط فروش با كارشناسان ما در ارتباط باشيد.


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1403/6/26 ساعت: ۱۵ توسط:padideraymon :

دستگاه برش ليزر چرم و پارچه

 
دستگاه‌هاي برش و حكاكي ليزري تكنولوژي نوين و بسيار پيشرفته براي برش و حكاكي با استفاده از نرم افزارهاي مخصوص است كه انواع برش‌هاي پيچيده و طرح‌هاي متنوع را با سرعت بالا، كيفيت عالي، دقت زياد و ميزان خطاي كمتر روي چرم و پارچه اجرا مي‌كند. دستگاه برش ليزر چرم كاربردهاي بسيار متنوعي دارد و چون امروزه سرعت و كيفيت كار از اهميت بالايي برخوردار است، برش و حكاكي روي چرم و پارچه هم توسط دستگاه هاي ليزري انجام مي‌شود.

اين دستگاه قابليت اين را دارد كه سخت‌ترين و پيچيده‌ترين طرح‌ها را در كمترين زمان ممكن روي چرم و پارچه حاصل كند و در سريع ترين زمان برش و حكاكي را انجام دهد. چون در گذشته اين كار بصورت سنتي و دستي با استفاده از تيغ و قيچي صورت ميگرفته سرعت و كيفيت بالايي نداشته و روند توليد را بسيار كند ميكرده است. درصورتي كه دستگاه‌هاي برش ليزري به روند توليدات سرعت بخشيده است.

جدا از ميزان اهميت سرعت بخشيدن در توليد، استفاده از دستگاه‌هاي برش و حكاكي ليزري باعث مي‌شود نتيجه كار هم بسيار تميز و مرتب تر از روش‌هاي دستي حاصل شود. چون چرم و پارچه انواع مختلفي دارد، داراي ضخامت‌هاي متنوع است و هر نوعي از آن براي برش و حكاكي نياز به قدرت و توان مخصوص به خود را دارد.

در صنعت‌هاي مرتبط با چرم و پارچه ، با استفاده از دستگاه‌هاي ليزري غير فلزات طرح‌هاي بسيار پيچيده و ظريف را مي‌توان روي چرم و پارچه اجرا نمود. براي توليد محصولات چرمي، برش چرم و پارچه، ثبت برند و لوگو روي محصولات، برش طرح‌هاي متنوع و … مي‌توان ازاين دستگاه استفاده كرد.

دستگاه ليزري، براي برش و حكاكي از نرم افزار استفاده مي‌كند و قبل از اين كه شروع به كار كند با توجه به نوع متريال، ضخامت آن و الگوي مورد نظر تنظيم مي‌شود و در نهايت توسط پرتو ليزر ايجاد شده كه تماس مستقيمي هم با متريال ندارد ، آن را برش و يا حكاكي را بر روي آن پياده ميكند.


 
مراحل حكاكي با دستگاه ليزر روي چرم
براي شروع حكاكي ليزري روي چرم ابتدا متريال مورد نظر را روي ميز دستگاه قرار مي‌دهيم. ميز مناسب اين نوع از متريال ها هم ميز لانه زنبوري (HoneY COMB)  مي‌باشد كه چرم بر روي آن بدون هيچ فشار و يا دخالت دستي ثابت مي‌ماند و سپس تنظيمات دستگاه كه صورت گرفت، دستگاه با قدرت تنظيم شده و تابش اشعه ليزري روي چرم آن را برش داده يا حكاكي مورد نظر را روي آن اجرا ميكند. محصول نهايي هم با توجه به نوع چرم، تنظيمات اوليه دستگاه، كيفيت قطعات، تنظيم بودن آينه‌ها، تميزي لنز و قدرت دستگاه بستگي دارد. حكاكي روي چرم با دستگاه برش ليزر چرم خانگي كاربردهاي زيادي را در صنعت چرم دارد چون هر طرحي را مي‌توان بر روي آن نقش بست و هر محصول چرمي را با ثبت لوگو و برند مختص به خود به مشتريان ارائه داد.

 

كاربردهاي دستگاه برش و حكاكي ليزري چرم
كارايي در صنايع مختلف مانند

مبلمان سازي
خودرو سازي
زيورآلات
پوشاك
صنايع دستي
دكوراسيون و …
برش و حكاكي روي انواع مختلفي از چرم طبيعي و مصنوعي ، در ضخامت‌هاي مختلف
برش و حكاكي روي چرم براي توليد انواع محصولات چرمي مثل

البسه
جاسوئيچي
كيف
كفش
صندل
كمربند
كلاه
دستكش
كيف
كاور موبايل
سررسيد
زيورآلات
كاورهاي چرمي ادكلن و …
چاپ طرح‌هاي پيچيده و مورد نظر ، با ظرافت بالا روي انواع البسه و پوشاك و ثبت برند (لوگو) روي محصولات

حك انواع طرح ها و الگوهاي مختلف روي مبل ، رومبلي ها ، محصولات چرمي داخل خودرو

انجام حكاكي روي جلد كتاب ، سررسيد ، فولدرهاي چرمي و جعبه هاي چرمي خودكار و …

چاپ طرح بر روي وسايل تزئيني و دكوري چرمي ، توليد كارهاي تبليغاتي و چاپ لوگو


 
مزاياي استفاده از دستگاه برش و حكاكي ليزري روي چرم
دستگاه برش ليزري به دليل عدم تماس مستقيم با متريال چرم و پارچه و استفاده از توان و قدرت قابل تنظيم هم در برش دقيق و ظريف چرم و پارچه تاثير دارد و هم ميزان سوختگي و تغيير رنگ حاصل از برش را به حداقل مي‌رساند و تاثير زيادي در تميزي و ظاهر محصول نهايي دارد و در بافت چرم تغييري ايجاد نمي‌كند. پس به طور كلي از مزاياي اين دستگاه ميتوان به موارد زير اشاره كرد:

۱-توليد محصولات با سرعت بالا و كمترين زمان ممكن

۲-توليد محصول با بالاترين ميزان دقت و ظرافت

۳-كمترين ميزان خطا در هنگام برش يا حكاكي

۴-برش صاف و منظم روي چرم و پارچه

۵-عدم تماس دستگاه ليزر حين انجام برش يا حكاكي با متريال

 ۶-كاهش سوختگي و پوسته شدن ناشي از اشعه ليزر تا جاي ممكن

۷-حكاكي الگوها و طرح هاي متنوع و دلخواه و ثبت لوگو روي محصولات

كاربردهاي دستگاه برش و حكاكي ليزري بر روي پارچه
برش و حكاكي طرح هاي مختلف و دلخواه بر روي انواع البسه مثل مانتو، كاپشن، پيراهن، كت و شلوار، شال و روسري و …
برش و حكاكي ليزري روي انواع پارچه ، ملحفه ، روبالشي و رو تختي
 برش انواع پرده و ايجاد طرح هاي متنوع روي آن ، انواع رو ميزي‌هاي پارچه اي
برش و حكاكي روي پارچه هاي رو مبلي
حكاكي بر روي تابلوهاي تزئيني پارچه اي و …
مزاياي استفاده از دستگاه برش و حكاكي ليزري روي پارچه
۱-برش و حكاكي ليزري بر روي پارچه را با دقت و سرعت بالا انجام ميدهد.

۲-اين دستگاه قابليت بالايي براي برش و حكاكي در طرح ها و الگوهاي مختلف و پيچيده را بر روي پارچه دارد. حتي ميتوان طرح مورد نظر را با استفاده از نرم افزار طراحي و با دستگاه ليزر آن را روي متريال مورد نظر اجرا كرد.

۳-كار كردن با اين دستگاه بسيار ساده و آسان است كه تاثير زيادي كه در توليد انبوه دارد و سرعت توليد محصولات را بالا ميبرد.

۴-استفاده از اين دستگاه به دليل برش ليزري دقيق و كمترين خطا از هدر رفتن مواد اوليه هم جلوگيري ميكند.

۵-يكي از مهمترين مزاياي دستگاه برش و حكاكي ليزري اين است كه تنظيمات دستگاه قابل تغيير مي‌باشد و با توجه به نوع پارچه، جنس و ضخامت آن، قدرت و توان ليزر دستگاه را تنظيم نموده و بعد روي آن اجرا ميكند.

۶-اين دستگاه براي برش هيچ نيازي به قالب و تجهيزات در اندازه هاي متفاوت ندارد.

۷-دستگاه ليزر براي حكاكي روي پارچه از هيچ گونه رنگ و جوهري استفاده نميكند و همين امر طرح و الگوي ايجاد شده روي پارچه را ماندگارتر ميكند.

نكات مهم در برش حكاكي ليزري روي پارچه
 براي برش پارچه بهتر است از پايين ترين قدرت دستگاه ليزر استفاده كرد و بالعكس براي حكاكي بايد سرعت دستگاه را بيشتر كرد و دستگاه را طوري تنظيم كنيد كه انجام حك خيلي عميق صورت نگيرد. چون پارچه از متريال هاي نرم و ناسبتا نازك ميباشد كه انجام برش و حكاكي بر روي آن بايد با دقت بالا صورت گيرد. بهتر است پارچه هاي خيلي نرم و نازك را زير اشعه ليزر قرار ندهيد چون زير اشعه ميسوزد و اصلا قابليت حكاكي را ندارند. مثل پارچه هايي كه حوله و پشمي هستند و به دليل بافت نرمي كه دارند زير اشعه ليزر ميسوزند.

اين كه متريال مورد نظر شما قابليت اين را دارد كه برش و حكاكي رو آن را با دستگاه ليزر انجام داد يا نه بايد تست روي آن انجام شود كه كارشناسان متخصص در شركت PNC رايمون تست هر متريالي را براي مشتريان انجام ميدهند.

دستگاه‌هاي برش ليزر مناسب براي برش چرم و پارچه شما دستگاه ۱۴۹۰ و دستگاه برش ليزر تمام ورق توليد شركت پرتو پديده رايمون هستند.


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1403/6/18 ساعت: ۱۴ توسط:padideraymon :

كار با دستگاه برش ليزر چوب در خانه


 

چگونه مي توان متريال‌هاي چوب را در خانه با ليزر حكاكي و برش داد؟
دستگاه برش ليزرچوب يك ابزار برقي خودكار است كه به راحتي مي تواند چوب نرم و چوب سخت را با پرتو ليزر پر انرژي حكاكي و برش دهد، اين دستگاه داراي كيفيت پرتو عالي، قدرت پايدار، عملكرد قابل اعتماد، بدون مواد مصرفي، بدون نياز به تعمير و نگهداري و عمر طولاني است. عمليات راحت، ماشينكاري انعطاف پذير اين دستگاه باعث شده مانند يك شريك خوب براي صنايع دستي چوبي شخصي‌سازي شده، هنرها، نشانه‌ها، آرم‌ها، حروف، جعبه‌ها، هدايايي با تخته سه لا، بامبو يا ام دي اف باشد.

حداكثر عمق دستگاه برش ليزر co۲ به مواد چوب و قدرت ليزر بستگي دارد. اگر چوب خيلي ضخيم باشد، مي‌توانيد سرعت برش را كم كنيد، اما ممكن است باعث سوختن چوب شود. براي عمليات خاص سعي كنيد از لنزهاي سايز بزرگ استفاده كنيد و از روش برش مكرر استفاده كنيد. بعد از حكاكي ليزري چوب، عموماً احساس سوزش با رنگ پايه چوب و زيبايي هنري اصيل وجود دارد. سايه رنگ به قدرت ليزر و سرعت حكاكي بستگي دارد. اما برخي از چوب‌ها نرم‌تر هستند و به هر حال نمي‌توانيد رنگ آن را تغيير دهيد. براي رنگ‌آميزي محصول نهايي مي‌توان از رنگ‌هاي اكريليك استفاده كرد.


 
مرحله ۱: خريد دستگاه برش ليزري يا حكاكي ليزري براي چوب
دستگاه ليزر CO۲ را مي‌توان به توان‌هاي ليزر مختلف، انواع ميز، اندازه ميز و برخي از قطعات اختياري مانند نصب روتاري، ميز بالا به پايين و … مجهز كرد.

البته دستگاه ليزر CO۲ خانگي و تمام ورق مي‌تواند تمام كارهاي حكاكي و برش را با توجه به توان ليزر انجام دهد.

مرحله ۲: تنظيم حكاكي يا برش ليزري براي چوب
دستگاه ليزر CO۲ شما بايد داراي تنظيمات پيشنهادي براي حكاكي يا برش مواد مختلف و ضخامت‌هاي مختلف باشد. همچنين بايد بتوانيد اين تنظيمات را در رايانه يا دستگاه ليزر خود بارگيري كنيد و آنها را به عنوان تنظيمات از پيش تعيين شده ذخيره كنيد. مطمئن شويد كه فايل‌ها را چيزي نام‌گذاري كنيد كه منطقي باشد تا بتوانيد به راحتي آنها را پيدا كنيد. بنابراين دفعه بعد كه نياز به حكاكي روي چوب جامد يا برش تخته سه لا ضخيم داريد، فقط مي‌توانيد پيش‌تنظيمات آن‌ها را پيدا كرده و بارگذاري كنيد.

مرحله ۳: تهيه فايل‌هاي برش حكاكي ليزري براي چوب
براي حكاكي و برش ليزري از فايل‌هاي وكتور و فايل‌هاي بيت‌مپ استفاده مي‌شود. فايل‌هاي برداري فرمول‌هاي رياضي تعيين خطوط، دايره ها و … هستند كه توسط اتوكد، illustrator، Inkscape يا CorelDRAW ايجاد مي‌شوند. فايل‌هاي بيت مپ مجموعه‌اي از پيكسل‌هاي مجزا هستند كه شامل فايل‌هاي Adobe Photoshop، عكس‌هاي ديجيتال، JPG و غيره مي‌شود. با دستگاه برش ليزري CO۲، مي‌توانيد با فايل‌هاي برداري يا بيت مپ حكاكي كنيد، فقط مي‌توانيد با يك فايل برداري برش دهيد.

مرحله ۴: تست حكاكي ليزري برش چوب
حتي زماني كه پيش تنظيمي براي حكاكي و برش داريد، بايد قبل از شروع پروژه نهايي يك تست انجام دهيد. سپس مي‌توانيد ببينيد كه آيا قبل از شروع كار كامل نياز به افزايش يا كاهش قدرت ليزر داريد يا نه. هيچ چيز بدتر از اين نيست كه مواد را از ليزر بيرون بياوريد و بفهميد كه تا آخر حكاكي نشده يا بريده نشده است.

مرحله ۵: شروع پروژه‌هاي برش چوب يا حكاكي نهايي با ليزر
تمام كارهاي مقدماتي انجام شده و مي‌توانيد پروژه‌هاي برش و حكاكي ليزري خود را شروع كنيد.

نكات:

۱. حكاكي ليزري به اين معني است كه هد ليزر از چپ به راست در سراسر منطقه كار حركت مي‌كند و تا زماني كه پروژه را حكاكي كند تكرار مي‌شود. برش ليزري به اين معني است كه پرتو ليزر فقط خطوط طرح‌هاي برش ليزر را رديابي مي‌كند.

۲. انواع چوب براي برش حكاكي ليزري عبارتند از: چوب نرم، چوب سخت، چوب مخروطي، روكش، تخته سه لا، ام دي اف (تخته فيبر چگالي متوسط).

مرحله ۶: هشدارها 
هنگام كار با دستگاه برش و حكاكي ليزري، بايد به برخي هشدارها و احتياط ها توجه كنيد.

۱. دستگاه برش حكاكي ليزري بايد با استفاده از سيم مسي به زمين ارت متصل شود. همچنين توصيه مي‌شود قاب دستگاه برش حكاكي ليزري را با سيم مسي به قاب كامپيوتر متصل كنيد.

۲. اجازه دهيد آب براي چند دقيقه به گردش درآيد تا اجزاي فلزي و شيشه اي با دماي جديد سازگار شوند.

۳. دماي آب خنك كننده بايد از ۵ ℃ تا ۲۵ ℃ باشد. دماي آب را اغلب چك كنيد تا مطمئن شويد كه دما گرم نمي‌شود.

۴. در حين انجام تراز، از سيستم كنترل براي حركت دادن هر محور … استفاده كنيد يا سيم‌هاي موتور را از تقويت كننده ها جدا كنيد. حركت دستي محور با سيم‌هاي موتور متصل مي‌تواند باعث فيدبك الكتريكي به تقويت كننده شود و باعث آسيب به قطعات الكتريكي داخل شود.

۵. حتماً دستورالعمل نصب تيوب ليزر را به دقت دنبال كنيد.

۶. مواد قابل اشتعال را در دستگاه ليزر قرار ندهيد. در صورت استشمام گاز قابل اشتعال در هوا از ليزر استفاده نكنيد.

۷. قبل از تراز كردن مناسب پرتو ليزر سعي نكنيد برش يا حكاكي كنيد.

۸. از يك برنامه نگهداري مناسب براي تميز كردن و روغن كاري دستگاه ليزر پيروي كنيد.

۹. لنز و آينه‌ها را تميز نگه داريد.

۱۰. دستگاه حكاكي و برش ليزري را با فشردن توقف اضطراري روشن كنيد، نور داخلي را تست كنيد، سپس دكمه توقف اضطراري را رها كنيد تا كل برق دستگاه فعال شود.

۱۱. منبع تغذيه، اجزاي الكتريكي و تمام سيم ها بايد خشك بمانند.

اگر بعد از خواندن مقاله بالا تصميم به خريد دستگاه برش ليزر چوب گرفتيد، شركت پرتو پديده رايمون توليدكننده تخصصي دستگاه برش ليزر تمام ورق و خانگي با بالاترين كيفيت همراه با يكسال گارانتي و ده سال خدمات پس از فروش است. همچنين تامين كننده انواع قطعات دستگاه برش ليزر فلزات و غيرفلزات نيز است. براي اطلاعات بيشتر با كارشناسان ما در ارتباط باشيد.


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1403/6/4 ساعت: ۱۴ توسط:padideraymon :

صنايع كاربردي دستگاه برش ليزر CO۲ چيست؟


 

دستگاه برش ليزر co۲ چيست؟
برش ليزري يك تكنيك محبوب است كه به طور گسترده در صنايع مختلف استفاده مي‌شود. از دهه ۱۹۷۰، توسعه ژنراتورهاي ليزري CO۲ و فناوري كنترل عددي، ماشين‌هاي برش ليزر CO۲ را به يك ابزار برش بسيار پيشرفته تبديل كرده است. اين دستگاه‌ها براي برش‌هاي مستقيم، برش‌هاي منحني و سوراخ كردن در مواد چوب، اكريليك، پلاستيك و حتي فلز استفاده مي‌شود. در مقايسه با ساير تجهيزات برش، دستگاه برش ليزر CO۲ داراي مزاياي بسياري مانند دقت برش بالا، سرعت پردازش سريع و كيفيت خوب محصولات نهايي است، بنابراين به تدريج جايگزين ساير ابزارهاي برش شده و به رايج ترين تجهيزات برش در زمينه صنعتي تبديل مي‌شود. اين مقاله به معرفي برخي از صنايعي مي‌پردازد كه با خريد دستگاه برش ليزر co۲ مي‌توانيد در آن‌ها مشغول بكار شويد. اگر در اين زمينه هستيد و مي خواهيد راندمان توليد را بهبود ببخشيد، خريد دستگاه برش ليزر co۲ راه حل خوبي است.

 

مزاياي خريد دستگاه برش ليزر co۲
دستگاه برش ليزر CO۲ چندين مزيت را ارائه مي‌دهد كه آنها را به يك انتخاب محبوب براي انواع برنامه هاي برش و حكاكي تبديل مي‌كند. در اينجا برخي از مزاياي كليدي استفاده از دستگاه برش ليزر CO۲ آورده شده است:

تطبيق پذيري
دستگاه برش ليزر CO۲ فلزات مي تواند طيف گسترده اي از مواد از جمله فلزات (آهني و غير آهني)، پلاستيك، اكريليك، چوب، منسوجات، چرم، كاغذ، شيشه و غيره را برش دهد. اين تطبيق‌پذيري امكان كاربردهاي متنوع برش را در صنايع مختلف فراهم مي‌كند.

دقت و صحت
 ژنراتورهاي ليزري CO۲ مي توانند يك پرتو باريك بسيار متمركز توليد كنند كه منجر به دقت و دقت برش بالايي مي شود. اين دقت آن را براي طراحي هاي پيچيده و دقيق، كنده كاري‌هاي ظريف و كارهاي ظريف ايده آل مي‌كند.

عرض كرف باريك
قطر پرتو ليزر متمركز بسيار كم است و در نتيجه عرض برش باريك (عرض كرف) ايجاد مي‌شود. اين امر تلفات مواد را به حداقل مي رساند و استفاده از مواد را افزايش مي دهد و به طور موثر در مواد صرفه جويي مي كند، به خصوص در هنگام برش مواد گران قيمت يا با ارزش.

برش بدون تماس
 برش ليزر CO۲ يك فرآيند غير تماسي است. پرتو ليزر به طور فيزيكي با مواد بريده شده تماس نمي گيرد و خطر آسيب و آلودگي را كاهش مي دهد. اين به ويژه براي مواد ظريف يا آنهايي كه سطوح حساس دارند مفيد است.

بدون سايش ابزار
 برخلاف روش‌هاي سنتي برش مكانيكي، دستگاه‌هاي برش ليزر CO۲ هيچ ابزار فيزيكي براي فرسوده شدن در طول زمان ندارند. اين باعث كاهش هزينه هاي تعمير و نگهداري و خرابي مرتبط با تغييرات ابزار مي شود.

سرعت و كارايي
 برش ليزر CO۲ يك فرآيند سريع است و سرعت را مي توان براي متعادل كردن كيفيت برش و بهره وري تنظيم كرد. اين مي تواند به سرعت برش بالايي دست يابد و در عين حال كيفيت لبه خوبي را حفظ كند، كه به ويژه براي فرآيندهاي توليد با حجم بالا مفيد است.

منطقه متاثر از حداقل حرارت (HAZ)
ژنراتورهاي ليزري CO۲ يك منبع متمركز و كنترل شده گرما با حداقل انتقال حرارت به ناحيه اطراف توليد مي كنند. اين منجر به ايجاد يك منطقه تحت تأثير حرارت كوچكتر (HAZ) در ماده در حال برش مي شود و خطر تاب برداشتن، تغيير شكل يا آسيب رساندن به نواحي مجاور را كاهش مي دهد.

برش‌ها و لبه‌ها را تميز كنيد
 برش ليزري CO۲ معمولاً لبه‌هاي تميز و صافي را ايجاد مي‌كند كه به حداقل يا بدون پرداخت اضافي نياز دارند. اين باعث صرفه جويي در زمان و منابع در مراحل پس از پردازش مانند سنگ زدايي يا سنگ زني در مقايسه با روش هاي برش سنتي مي شود.

اشكال و طرح هاي پيچيده
 برش هاي ليزري CO۲ مي توانند اشكال پيچيده اي را برش دهند كه ممكن است با روش هاي برش سنتي چالش برانگيز يا غيرممكن باشد. اين به ويژه براي كاربردهاي هنري و تزئيني مفيد است.

انعطاف‌پذيري طراحي
دقت و تطبيق‌پذيري برش ليزر CO۲ امكان طراحي‌هاي پيچيده را فراهم مي‌كند و امكان تنظيمات سريع و تغييرات طراحي را بدون تغيير ابزار فراهم مي‌كند. اين آنها را براي سفارشي سازي و توليد در مقياس كوچك ايده آل مي كند.

سازگار با محيط زيست
دستگاه‌هاي برش ليزر CO۲ با تبخير يا ذوب شدن مواد برش، حداقل ضايعات را توليد مي كنند. اين امر باعث كاهش ضايعات و اثرات زيست محيطي در مقايسه با ساير روش‌هاي برش مي‌شود.

اتوماسيون و كنترل دقيق
 دستگاه‌هاي برش ليزر CO۲ را مي توان به راحتي در فرآيندهاي توليد خودكار ادغام كرد. كنترل‌هاي كامپيوتري امكان توليد با سرعت بالا و ثابت را فراهم مي‌كنند و در عين حال امكان تنظيمات آسان طراحي را فراهم مي‌كنند.

 

 
با خريد دستگاه برش ليزر co۲ در چه صنايعي مي‌توانيد مشغول بكار شويد
دستگاه برش ليزر CO۲ در اكثر صنايع مدرن استفاده مي شود زيرا آنها روش برش كم هزينه، با سرعت بالا و با دقت بالا را ارائه مي‌دهند. برخي از صنايع رايج كه از دستگاه هاي برش ليزر CO۲ استفاده مي كنند در زير فهرست شده اند.

صنعت آلات موسيقي
ابزارها بايد با دقت بالا ساخته شوند تا به سطح بالايي از كيفيت صداي مورد نياز حرفه اي ها دست يابند. برش ليزر CO۲ يك روش ايده آل براي پردازش ابعادي دقيق است. چوب ماده اي است كه معمولاً در آلات موسيقي مورد استفاده قرار مي گيرد. دستگاه هاي برش ليزر CO۲ را مي توان براي برش پانل هاي اصلي سازنده آلات موسيقي مانند گيتار و ويولن استفاده كرد و همچنين مي تواند الگوهاي هنري را بر روي سطح آلات موسيقي تمام شده حك كند تا زيبايي شناسي و عناصر سبك مختلف ساز را افزايش دهد.

صنعت مبلمان
دستگاه برش ليزر CO۲ مي تواند تخته هاي چوب را براي مونتاژ مبلمان به طور موثر برش دهد. شما همچنين مي توانيد وسايل مبلمان مانند در، ميز و صندلي را با برش ليزر CO۲ ايجاد كنيد.

صنعت پوشاك
دستگاه برش ليزر CO۲ مي تواند پارچه را بدون تماس با مواد با دقت بالا برش دهد و اطمينان حاصل كند كه پارچه در حين پردازش هيچ خراش يا ساييدگي ندارد. اين به آن مزيت بزرگي در برش پارچه مي دهد. دستگاه برش ليزر CO۲ مي تواند به طور موثر مواد پارچه تك لايه يا چند لايه را برش دهد و كار شما سريعتر تكميل مي شود.

صنعت تبليغات
استفاده از دستگاه‌هاي برش ليزر CO۲ تمام ورق در صنعت تبليغات بخصوص تابلوسازي بسيار رايج است. در صنعت تبليغات، مواد اكريليك يكي از پرمصرف ترين مواد اوليه است. بخش‌هاي اكريليك برش خورده با پرتو ليزر CO۲ صاف و صيقلي هستند، بنابراين نيازي به پردازش بيشتر نيست. اگر متن يا گرافيك را روي اكريليك حكاكي مي‌كنيد، مي‌توانيد روكش‌هاي مات و مات داشته باشيد. اين باعث مي شود آنها بسيار متمايز به نظر برسند.

صنعت توليد
مدل دستگاه هاي برش ليزر CO۲ به طور گسترده در شركت هاي توليد كننده مدل هاي معماري استفاده مي شود. آنها اغلب نياز به برش اشكال پيچيده در مواد ورق نازك دارند. اكثر مدل ها از ورق هاي اكريليك استفاده مي كنند كه با تجهيزات برش ليزر CO۲ بسيار خوب برش مي دهند.

صنعت فرآوري چرم
دستگاه برش ليزري CO۲ مي تواند الگوهاي چرم مورد استفاده در ساخت كيف، كمربند، كفش و غيره را برش داده و حكاكي كند. فناوري دستگاه برش ليزري امكان تغيير شكل مواد را در حين پردازش چرم به حداقل مي‌رساند و در نتيجه لبه‌هاي برش عالي ايجاد مي‌شود.

صنعت هنر
براي مبتديان و حتي حرفه اي ها معمول است كه از دستگاه برش ليزر CO۲ براي برش چوب براي مونتاژ، حكاكي هدايا و حك كردن الگوهاي پيچيده روي يك تكه چوب استفاده كنند. يا از يك برش ليزر CO۲ براي برش اكريليك استفاده كنيد تا آثار هنري خيره كننده اي ايجاد كنيد.
علاوه بر صنايع فوق، دستگاه هاي برش ليزر CO۲ در صنعت چاپ و بسته بندي، صنعت توليد اسباب بازي كودكان، صنعت توليد چمدان، صنعت توليد پرده و ساير زمينه هاي كاربردي نيز استفاده مي شود.


 

هنگام استفاده از دستگاه برش ليزر CO۲ بايد به چه نكاتي توجه كرد
اطمينان از ايمني و عملكرد خوب دستگاه در هنگام استفاده از دستگاه برش ليزر CO۲ بسيار مهم است. علاوه بر اين، تعمير و نگهداري مناسب همچنين مي تواند دقت كار دستگاه را تضمين كند و عمر مفيد آن را افزايش دهد. در اينجا چند دستورالعمل عملياتي طراحي شده است كه به شما در استفاده بهتر از دستگاه كمك مي كند.

مشخصات ايمني براي دستگاه هاي برش ليزر CO۲
قبل از استفاده از دستگاه برش ليزر CO۲، اپراتور بايد ابتدا دفترچه راهنماي كاربر را مطالعه كند تا نحوه كاركرد ايمن دستگاه را درك كند.
در حين برش و كنده كاري، مطمئن شويد كه شخصي تماشا مي كند. ايمني بسيار مهم است، دستگاه‌هاي برش ليزر CO۲ خانگي اغلب براي برش چوب و اكريليك استفاده مي شود، اين مواد بسيار قابل اشتعال هستند. بنابراين، هنگامي كه دستگاه برش ليزر CO۲ در حال برش و حكاكي است، بايد اطمينان حاصل شود كه كاركنان مراقب دستگاه هستند. هنگامي كه يك موقعيت غيرمنتظره در حين كار دستگاه رخ مي دهد، لازم است بلافاصله برق را خاموش كنيد، كه به شما امكان مي دهد از تلفات جلوگيري كنيد.
قبل از اينكه دستگاه برش ليزر كار كند، تيوب ليزر بايد با آب در حال گردش پر شود. كيفيت و دماي آب در گردش به طور مستقيم بر طول عمر لوله ليزر تأثير مي گذارد. توصيه مي شود از آب خالص استفاده كنيد و دماي آب را زير ۳۵ درجه نگه داريد.
هنگام كار با دستگاه برش ليزر CO۲ بايد از عينك ايمني ليزري استفاده شود. اين لنزها براي جذب نور ليزر و جلوگيري از آسيب ديدن چشم اپراتور رنگي هستند.

تعمير و نگهداري معمولي دستگاه تميز كننده ليزر CO۲
تميز كردن لنز با ليزر بعد از اينكه دستگاه ليزر به مدت ۸ ساعت در روز برش داد، لازم است لنز را بررسي كرده و در صورت نياز آن را تميز كنيد. اپتيك‌ها مستقيماً بالاي پرتو ليزر قرار دارند، به اين معني كه در معرض گرد و غبار، دود و زباله هاي زيادي قرار دارند. اگر لنز كثيف باشد، سرعت برش دستگاه ليزر كاهش مي يابد و حتي برش ناهموار يا تصوير حكاكي شده تار مي شود. اگر براي مدت طولاني تميز نشود، كثيفي ممكن است براي هميشه به لنز آسيب برساند. بنابراين تميز كردن لنز بسيار مهم است.
فن برش ليزري را تميز كنيد. هنگامي كه ماشين ها اكريليك، ام دي اف و چوب را برش مي دهند و حكاكي مي كنند، توليد بخار، گرد و غبار و زباله اجتناب ناپذير است. بنابراين نگهداري منظم از واحد فن ضروري است زيرا هر گونه تجمعي مانع عملكرد آن مي شود (مگر اينكه فيلتر دود نصب شده باشد). براي انجام اين كار: فن را از منبع تغذيه جدا كنيد، شلنگ مكش را برداريد و فن پروانه و كانال را با يك برس نرم تميز كنيد.
به خنك شدن تيوب ليزر توجه كنيد. اگر دستگاه برش ليزر شما از مخزن آب براي خنك كردن استفاده مي كند، لطفا به تميز كردن مخزن آب به طور منظم توجه كنيد.

روش  تميز كردن مخزن آب
ابتدا برق را قطع كنيد
لوله ورودي آب را برداريد
اجازه دهيد لوله ليزر به طور خودكار وارد مخزن آب شود
مخزن آب را باز كنيد و آب را پمپ كنيد تا آلودگي روي پمپ آب پاك شود
مخزن آب را تميز كنيد
آب در حال گردش را تعويض كنيد
پمپ آب را به مخزن آب برگردانيد
لوله اتصال را به ورودي آب پمپ آب وارد كنيد و اتصالات را مرتب كنيد.
از نيروي پمپ به تنهايي استفاده كنيد و ۲ تا ۳ دقيقه كار كنيد (لوله ليزر پر از آب در گردش است). اگر از چيلر دستگاه برش ليزر براي خنك كردن تيوب ليزر استفاده مي كنيد، بايد عملكرد چيلر را زير نظر داشته باشيد و نشانگر دما را روي صفحه نمايش چيلر نظارت كنيد. هر چند هفته يكبار فيلتر را در كولر بيابيد و زباله هاي انباشته شده را برداريد. آلودگي آب را بررسي كنيد و در صورت لزوم تعويض كنيد.

بهترين شركت براي خريد دستگاه برش ليزر co۲
اگر بعد از خواندن مقاله بالا بفكر خريد دستگاه برش ليزر co۲ افتاديد، شركت پرتو پديده رايمون توليدكننده تحصصي دستگاه برش ليزر غيرفلزات و فلزات با بالاترين كيفيت مي‌باشد. براي اطلاعات بيشتر با كارشناسان ما در تماس باشيد.


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1403/5/31 ساعت: ۱۵ توسط:padideraymon :

چيلر cw ۵۲۰۰ دستگاه برش ليزر

چيلر cw ۵۲۰۰ دستگاه برش ليزر
چيلر CW ۵۲۰۰ بعنوان يك دستگاه مستقل، سيستم خنك‌كننده دستگاه‌هاي برش ليزر و يكي از مهمترين قطعات آن است. وظيفه‌ي چيلر كنترل دماي دستگاه مي‌باشد.

كاركرد چيلر cw ۵۲۰۰
در قسمتي از دستگاه، سيستم نمايشگر تنظيم دما وجود دارد كه اختلاف دماي محيط را با دماي دستگاه برش ليزر نشان ميدهد، در واقع وظيفه دستگاه چيلر خنك كردن تيوب ليزر و تنظيم دما مي‌باشد و اين سيستم در دستگاه برش ليزر ارتباط مستقيمي با كاركرد مطلوب و عمر دستگاه دارد. چيلر دستگاه ليزر CW ۵۲۰۰ نوعي سرد كننده صنعتي است كه داراي ظرفيت خنك كننده ۱۴۰۰ ليتر در روز را دارد. از چيلر دستگاه ليزر عمدتا براي خنك كردن گرماي توليد شده در تيوب دستگاه ليزر استفاده مي‌شود.

در داخل چيلر ليزر يك سيستم فشار آب وجود دارد كه اگر حركت آب دچار مشكل شود آلارم ميدهد و چراغ جلوي دستگاه روشن خواهد شد. سيستم فشار آب به صورت سيگنالي توسط يك واتر پرسور كار مي‌كند و با چرخش آب، پروانه حركت ميكند تا ميزان قدرت چرخش آب را مشخص نمايد.

 


ميزان آب چيلر ليزر
بالاي دستگاه، مخزن چيلر ميباشد كه داراي يك در پيچي است كه از اينجا مي‌توان سطح آب را بررسي كرد و آب و ضديخ را هم از اين بخش وارد مخزن ميكنند. حتي مي‌توان در قسمتي از پشت دستگاه ميزان آب چيلر را نيز بررسي كرد. در صورت استفاده از آب مقطر براي چيلر باز هم امكان ايجاد رسوب، گچ و سولفات در مخزن وجود دارد كه همين مورد روي كاركرد دستگاه و خروجي كار اثر منفي مي‌گذارد. در بخش نمايش‌دهنده دما، ميزان آب چيلر دستگاه ليزر هميشه بايد بين رنگ سبز و زرد باشد و نبايد رنگ قرمز را نشان دهد. همچنين هر ۶ ماه يك بار بايد آب چيلر دستگاه برش ليزر تعويض شود چون نوع مخزن چيلر از نوع پي وي سي است و هر نوع ناخالصي داخل آب ايجاد شود باعث منحرف شدن پرتوي ليزر ميشود. با توجه به ميزان استفاده از چيلر، بايد هر دو هفته و يا هر ماه فيلترها و كاور دو طرف را باز كرده و آن‌ها را تميز كنيم تا كاركرد بهتري از دستگاه ليزر را مشاهده نماييم.

اتصالات چيلر دستگاه برش ليزر
در دستگاه برش غيرفلزات ورودي و خروجي آب چيلر با نام‌هاي inlet و outlet وجود دارد كه به شكل معكوس به چيلر وصل ميشود. يعني ورودي به خروجي وصل ميشود و خروجي دستگاه به ورودي متصل ميشود و اگر اين اتصال را درست انجام ندهيم باعث ميشود تيوب دستگاه بشكند. قسمت Alarm output دستگاه چيلر را بايد به پاور دستگاه ليزر و ground متصل كنيد و بعد از اتصال تا زماني كه چيلر دستگاه خاموش باشد و همچنين مسير آب مسدود باشد، تيوب  كار نمي‌كند و همين امر از شكستن تيوب جلوگيري ميكند.

چيلر دستگاه برش و حكاكي ليزري داراي دو ورودي و دو خروجي آب ميباشد كه يك خروجي با نام High pressure براي سورس ليزر و يك خروجي با نام Low pressure براي هد ليزر قرار دارد. پشت كندانسور دو عدد فن وجود دارد كه از دريچه‌هاي دو طرف هوا را به داخل ميكشد و از رادياتور كندانسور موجود در قسمت پشتي خارج مينمايد.

اگر پس از مدتي استفاده از دستگاه مخزن چيلر را خاك و املاح بگيرد، يك پيچ مغزي در بخش پاييني پشت چيلر موجود است كه از طريق آن ميتوان براي خالي كردن خاك و رسوبات اقدام كرد.

اگر به چيلر دستگاه ضربه اي وارد شود، يا استابلايزر مناسبي وجود نداشته باشد، چيلر دچار افت ولتاژ شده و در نهايت فيوز دستگاه مي‌سوزد. پس براي طول عمر بيشتر دستگاه برش و حكاكي ليزري و چيلر، حتما نكات هاي لازم را قبل از شروع كار با دستگاه بايد رعايت نمود.

ما در مقاله لزوم استفاده از استابلايزر در دستگاه برش ليزر در اين خصوص صحبت كرده‌ايم.

 

 

 تست چيلر CW ۵۲۰۰
براي تست چيلر ورودي و خروجي چيلر را با شلنگ به هم وصل كنيد، مخزن آب را تا نصفه پر نماييد و آب ولرم به آن اضافه كنيد تا دماي چيلر افزايش يابد و در اين حين بايد منتظر بمانيد تا چيلر دما را كاهش دهد. در صورت كاهش دما، چيلر دستگاه سالم است و اگر اين اتفاق نيفتد چيلر داراي مشكل است و براي رفع مشكلات چيلر بايد سريعا اقدام كرد، چون چيلر مستقيما بايد با تيوب در ارتباط است و هر مشكلي كه در چيلر ايجاد شود باعث خسارت در تيوب ميشود و در نهايت در خروجي كار اثر منفي ميگذارد.

دماي هواي محيط يكي از مواردي است كه در نگهداري چيلر اهميت زيادي دارد و اين موضوع هنگام تغيير فصل، گرما و سرما، حائز اهميت است. در فصل زمستان اگر دماي هواي محيط چيلر كمتر از ۱۰ درجه باشد، آب چيلر يخ ميزند و چيلر را از كار مياندازد. براي جلوگيري از اين اتفاق بايد داخل چيلر دستگاه برش و حكاكي غيرفلزات ، حدود يك ليوان ( ۲۵۰ سي‌سي ) ضد يخ ريخته شود. اگر ميزان بيشتري از ضد يخ استفاده شود، موقع كار با دستگاه و انجام برش، صداي سوت ميدهد. تيوب ليزر نسبت به افت دما خيلي حساس است و اگر چيلر دچار افت توان شود باعث آسيب ديدگي و شكست تيوب ميشود. در فصل تابستان هم اگر دماي محيطي كه چيلر آنجا قرار دارد بالا باشد، چيلر توانايي خنك كردن آب داخل خود را ندارد. اگر چيلر با افزايش دماي محيط توانايي خنك كردن و كنترل دما را نداشته باشد، براي كندانسور و كنترلر و گاز دستگاه مشكل ايجاد ميشود.

چيلر برند S&A در دستگاه برش و حكاكي غيرفلزات
يكي از ويژگي‌هاي چيلر ۵۲۰۰ S&A، وجود كنترلر t۵۰۳ ( سيستم هوشمند دما) ميباشد كه موجب عدم نياز به تنظيمات چيلر در فصل تابستان و زمستان (سرما و گرما) مي‌شود.

چيلر ليزر برند S&A در دستگاه برش ليزر خانگي يك شير برقي و پمپ دارد و حجم آبي كه قابل انتقال است حدود ۱۰ تا ۱۳ ليتر در هر دقيقه و توان آن حدود ۲ كيلو وات ميباشد.

كاركرد سيستم هوشمند دما به گونه‌اي عمل ميكند كه چيلر از يك تناسب دمايي استفاده مي‌كند، يعني اگر دماي محيط بالا باشد و كاهش نيابد، آلارم چيلر روشن ميشود و اخطار ميدهد. اين برند از چيلر در دستگاه برش و حكاكي ليزري داراي زنگ هشدار جريان، زنگ هشدار افزايش دما و زنگ هشدار عدم فعاليت خنك كننده ميباشد. استفاده از اين چيلر مي تواند تا حد زيادي توليد آب چگالش را كاهش داده و موجب صرفه جويي در هزينه و مكان شود.

براي اطلاع از انواع  آلارم‌هاي چيلر و نحوه‌ي رفع آن اينجا را كليك كنيد.

تميز كردن چيلر
براي تميز كردن چيلر، سمت راست و چپ آن با پايين دادن دو ضامن‌، دريچه ها باز ميشود و مي‌توانيد آن را تميز نماييد. فن‌هاي موجود در بخش پشتي چيلر، هوا را به داخل مي‌كشند و از قسمت پشت خارج مي‌كنند. بنابراين بايد پس از مدتي استفاده تميز شوند تا گردش هوا در چيلر به خوبي انجام شود.

قسمتي از چيلر، شامل فيلتر هوا ميباشد كه مي‌توانيد از قسمت سفيد رنگ آن را جدا كنيد و شست و شو دهيد. زيرا اگر اين قسمت دچار گرد و غبار يا گرفتگي شود، كندانسور چيلر وظيفه خنك كنندگي‌اش را به خوبي انجام نميدهد و در نهايت دستگاه دچار مشكل مي‌شود.


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1403/5/29 ساعت: ۱۲ توسط:padideraymon :

ست مكانيك دستگاه برش ليزر چيست؟

 
ست مكانيك يكي از مهمترين بخش‌هاي دستگاه برش و حكاكي ليزر است كه اين ست مكانيكي شامل‌ پايه موتور، هد دستگاه ،ريل‌ها، واگن‌ها، پايه آينه، پايه تيوب مي‌باشد. از خصوصيات ست مكانيك دستگاه برش ليزر، دقت بالا براي كار در طولاني مدت و مناسب براي كارهايي با سرعت بالا ميباشد. اين بخش از دستگاه ليزر قابليت تعويض شدن دارد. سرعت اجراي سريعي دارد ، مقاوم در برابر خوردگي است و داراي ساختار فشرده ميباشد.

مكانيك، ريل يا غلتك اصلي‌ترين ساختار سيستم حركتي دستگاه محسوب مي‌شود كه در ساختار ريل‌هاي آن از آلياژ آلومينيوم به همراه اتيل ضد رنگ استفاده شده است. از ويژگي‌هاي اين محصول مي‌توان به استهلاك كم و سرعت حركت بالا كرد.

كيفيت اين بخش از دستگاه برش ليزر تاثير زيادي در كاركرد آن دارد و بايد به نظافت به موقع قطعات و رسيدگي به شافت‌هاي هارد كروم داخل ريل‌ها و ريگلاژ كردن به موقع بلبرينگ كه روي ريل حركت مي‌كنند، توجه داشته باشيم.

 

ريل و واگن دستگاه ليزر
كاربرد اصلي دستگاه حكاكي و برش ليزر ايجاد برش‌هاي مورد نظر بر روي متريال هاي مختلف و حكاكي روي آن ها است. بسياري از دستگاه هاي ليزر، نياز به حركت رفت و برگشتي در مسيري خطي و از پيش تعيين شده را دارند و براي اين حركت ، دستگاه ليزر نياز به ريل و واگن ( لينير گايد ) دارد كه در ابعاد استانداردي ساخته مي‌شوند. جنس ريل در دستگاه‌هاي ليزر معمولا از فولاد سخت كاري شده مي‌باشد و طول اين ريل‌ها تا ۵ متر مي‌باشد ولي باتوجه به كاركردهاي مختلف اين دستگاه ، ريل ها قابل برش مي‌باشد.

ما بين ريل و واگن ساچمه‌هايي وجود دارد كه لغزش بين ريل و واگن را ايجاد مي‌كند. همين لغزش باعث حركت دقيق واگن بر روي ريل مي گردد. چهار چرخ دو طرفه در اطراف واگن متحرك داخل اين ريل مي باشد كه دقيقا مانند تكان لوكوموتيو روي ريل قطاري كه در حال حركت است.

 

 

مشخصات ريل مناسب در دستگاه برش ليزر
ريل بايد در برابر سايش مقاوم باشد. اگر ريل ساييده شود، بايد بتوان آن را به راحتي تعمير يا تعويض كرد. اين باعث مي‌شود كه دقت حركت ريل كاهش نيابد و سطح سايش ريل حتما بايد قابل تنظيم باشد.

ريل بايد حركت ساده و صاف داشته باشد. در زمان كار، بايد به خوبي عمل كند، با سرعت يكسان حركت كند و در سرعت پايين لغزش نكند.

ريل بايد دقت هدايت بالايي داشته باشد. اين به اين معني است كه قطعات متحرك روي ريل بايد در يك خط مستقيم و با دقت بالا حركت كنند. ريل بايد انعطاف پذير باشد و سرعت ثابت حفظ كند. لغزش در سرعت پايين نبايد اتفاق بيفتد.

ريل بايد طراحي خوبي داشته باشد. علاوه بر نيازهاي فوق، بايد به گونه‌اي طراحي شود كه توليد، اندازه‌گيري، نصب، تنظيم و هزينه آن آسان باشد.

ريل بايد در برابر تغييرات دمايي پايدار باشد كه اگر دما عوض مي‌شود نبايد عملكرد خود را از دست بدهد، حتي در محدوده دماي خاص هم بايد به خوبي كار كند.

ريل بايد سفت و محكم باشد، نبايد تحت نيروي خارجي خم شود يا شكسته شود. به همين دليل، طول سطح ريل هدايت‌كننده بايد زياد باشد تا فشار سطح آن كم شود. همچنين، ريل‌هاي كمك‌كننده بايد به گونه‌اي قرار گيرند كه نيرو را بطور مناسب و با توجه به متريال تقسيم كنند.

رابط‌هاي ريل‌هاي هدايت‌كننده بايد سفت و قوي باشن، اين قطعات نبايد تحت نفوذ نيروي خارجي تغيير شكل يابند يا شكسته شوند. پس از آن، ريل بايد سفتي و استحكام مناسبي داشته باشند و اين مورد به شدت در كاركرد دستگاه تاثير دارد.

ساير ويژگي‌ها
با پيشرفت دستگاه هاي ليزري و بروز كردن قطعات آن، براي سبك‌تر شدن قطعات مكانيكي مخصوصا دكل دستگاه كه ديگر نيازي به استفاده از موتورهاي قوي هم نباشد و مصرف برق دستگاه هم كاهش يابد، از ست مكانيكي بلبرينگي استفاده ميشود. اين قطعه در سيستم هاي حركتي غلتكي و در زير واگن محور قرار ميگيرد و با توجه به جنس بسيار محكمي كه دارد استهلاك بسيار پايين و سرعت و دقت حركتي بالايي را فراهم مي‌نمايد و خيلي ديرتر به تعمير يا تعويض آن نياز مي‌شود.

بلبرينگ واگن، از جمله وسيله‌هاي مهم بخش مكانيك ليزر مي‌باشد. معمولا در همه‌ي بلبرينگ ها تعدادي ساچمه وجود دارد كه پس از مدتي استفاده دچار خوردگي مي‌شوند. اين اتفاق باعث مي‌شود كه اين قطعات در هنگام حركت در بعضي از قسمت ها دچار توقف موقت شده ، يعني به اصطلاح گير كند و ديگر شاهد حركت روان آن نباشيم. در اين لحظه بهتر است كه نسبت به تعويض بلبرينگ فرسوده اقدام نماييم.

توجه داشته باشيد در صورت عدم ريگلاژ صحيح اين قطعه و يا نگهداري نادرست از آن و تاخير در تعويض آن، حالت فرسودگي در اين قطعه افزايش يافته و باعث مي‌شود شافت‌هاي ريل محور آسيب جدي ببيند. پس بهتر است رسيدگي‌هاي لازم به همه قطعات دستگاه انجام شود تا بهترين كارآيي را از دستگاه انتظار داشت.

مكانيك دستگاه برش ليزرco۲ تمام ورق و دستگاه برش ليزر خانگي شركت پرتو پديده رايمون از نوع بلبرينگي داخل پروفيل از جنس آلومينيوم بوده و علاوه بر استحكام بالا، در مقابل رطوبت و زنگ زدگي مقاوم‌تر است و وزن پايين آن شتاب و سرعت و دقت زيادي را براي دستگاه ايجاد مي‌كند.


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1403/5/24 ساعت: ۱۶ توسط:padideraymon :

مادربرد ۶۴۴۵ دستگاه برش ليزر

مادربرد ۶۴۴۵ دستگاه برش ليزر سري S
مادربرد ۶۴۴۵ دستگاه برش ليزر، يك سيستم جديد براي كنترل حكاكي و برش ليزري است و يكي از اصلي‌ترين قطعات دستگاه برش ليزر مي باشد كه از بهترين مادربردها مي‌توان به مدل RDC ۶۴۴۵ اشاره كرد كه از اصلي‌ترين قطعات دستگاه حكاكي و برش ليزر است و بعنوان مغز دستگاه ليزر معروف است.

 

مشخصات مادربرد ۶۴۴۵
وزن (كيلوگرم): ۱.۶ كيلوگرم

زبان: انگليسي / اسپانا / روسي / پرتغالي / چيني / فرانسوي

نرم افزار:  RDWorks  / laser work

فرمت فايل: PLT ، HPG ، AI ، DXF ، DST ، SPL ، NC ، CNC ، PLY ، BMP ، DIB ، JPG ، TIF ، CLS

محيط نرم افزار:  Windows ۲۰۰۰ / XP / VISTA / ۷/۸ / ۸.۱ / ۱۰ (۳۲ و ۶۴ بيتي)


 
قابليت‌هاي مادربرد RDC ۶۴۴۵ دستگاه برش ليزر
قابليت كنترل ۶ محور مجزا به طور همزمان
قابليت ارتباط از طريق اترنت، لن، كابل يو اس بي و فلش مموري
قابليت ذخيره بيش از ۱۰۰ فايل سنگين
قابليت برش ها و حكاكي هاي مختلف در چندين رنگ
قابليت حفظ حافظه برش به هنگام قطع و وصل شدن برق و ادامه برش
قابليت تغيير سرعت و قدرت هر برشدر رنگ هاي مختلف
قابليت حركت به صورت مقطعي و پيوسته به صورت دستي
مادربرد ۶۴۴۵ سري S ورژن جديد RDC ۶۴۴۵ مي‌باشد.

اين مادربرد كاملا سازگار با تيوب دستگاه ليزر از جمله RECI  و EFR ميباشد.

اين نوع مادربرد كاملا سازگار با پاور DY۱۰ با تيوب ۸۰ وات و پاور DY۱۳ با تيوب ۱۲۰ وات است.

سيم كشي و نصب اين قطعه بدون هيچگونه دشواري است و اپراتور ميتواند در صورت لزوم آن را تعويض نمايد، اما بدليل حساسيت بالا بايد تمام نكات نصب آن را رعايت نمايد كه پنل دچار مشكل نشود.

 

 

 

اجزا مادربرد ۶۴۴۵ دستگاه برش ليزر
پنل
صفحه برد
كابل يو اس بي مشكي
كابل يو اس بي سفيد
كابل شبكه ۵ متري
كابل شبكه ۱ متري و…
 

اين مادربرد در حال حاضر بهترين مادربرد براي دستگاه‌هاي برش ليزر co۲ است، شركت پرتو پديده رايمون فقط از اين كنترل در ساخت دستگاه‌هاي خود استفاده مي‌كند تا مشتريان بابت كيفيت دستگاه آسوده خاطر باشند، همچنين اگر قصد تعمير يا خريد مادربورد ۶۴۴۵ خود را داشته باشيد مي‌توانيد با كارشناسان ما در ارتباط باشيد.


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1403/5/17 ساعت: ۱۷ توسط:padideraymon :

خريد دستگاه برش ليزري پارچه

خريد دستگاه برش ليزري پارچه
آيا تا به حال از آثار هنري خلاقانه‌اي كه روي لباس ابريشمي انجام شده است، شگفت‌زده شده‌ايد؟ تمام اين طرح‌هاي مجلل از طريق خريد دستگاه برش ليزري پارچه، به طور خاص براي پارچه‌ها و محصولات نساجي انجام مي‌شود.

تصور كنيد كه شما مي‌توانيد طرح‌هاي منحصر بفرد در روكش صندلي، روميزي، روكش بالش، پرده، اثاثه يا لوازم داخلي و موارد ديگر، را كه در ذهن داريد به راحتي پياده‌سازي كنيد.

همچنين ممكن است تعجب كنيد كه با خريد دستگاه‌ برش ليزر پارچه همچنين مي‌توانيد طرح‌هايي را بر روي چرم مورد استفاده در ساخت وسايلي مانند كيف، كمربند، چكمه و كفش برش داده و حكاكي كنيد. در بخش‌هاي بعدي در مورد اينكه چگونه مي‌توانيد از دستگاه‌هاي ليزر co۲ رايمون براي ايجاد خلاقيت‌هاي فوق‌العاده و منحصر به فرد با پروژه‌هاي پارچه و منسوجات خود استفاده كنيد صحبت مي‌كنيم.

 

 

مقدمه اي كوتاه بر دستگاه برش ليزر و منسوجات
دستگاه‌هاي برش ليزر مي‌توانند تقريباً هر چيزي را با چنين دقتي برش دهند. آنها به طور گسترده در توليد پارچه‌ها و منسوجات مانند پنبه، پلي استر، نايلون، ابريشم و چرم استفاده مي‌شوند. دستگاه‌هاي برش ليزري توانايي برش پارچه را بدون فشار دارند، بنابراين از عدم وجود لبه‌هاي ناهموار يا ساييدگي در طول برش اطمينان حاصل مي‌كنند. دستگاه برش ليزري معمولاً در پوشاك لوكس يافت مي‌شوند كه ممكن است در فروشگاه‌ لباس‌هاي گران‌قيمت، مغازه‌هاي لباس‌فروشي و برندهاي مطرح پوشاك مشاهده كنيد.

چه نوع پارچه و منسوجاتي براي برش ليزري ايده آل هستند؟
همانطور كه قبلا ذكر كرديم، دستگاه‌هاي برش ليزر CO۲ مي‌توانند بر روي هر نوع پارچه كار كنند. در زير ليستي از پارچه‌ها و منسوجات رايج كه با فناوري برش ليزري به خوبي كار مي‌كنند آورده شده است:

پنبه
نمد
پشم گوسفند
جين
توري
كتاني
ابريشم پلي استر
ساير موارد (اكريليك، آلكانترا، Softshell)

 

حقايق جالب در مورد برش ليزري و منسوجات
استفاده از دستگاه برش ليزر رايمون به معناي عدم تماس مستقيم با كاربر است كه باعث ايمن شدن آن مي‌شود، برخلاف دستگاه‌هاي برش سنتي كه داراي لبه‌هاي تيز هستند و مي‌توانند باعث بريدگي‌هاي تصادفي شوند. يك دستگاه برش ليزري مي‌تواند يك پارچه تك لايه يا چند لايه را به طور موثر برش دهد. برش‌هاي ليزري نيازي به دسترسي مستقيم با مواد در حال برش ندارند و در نتيجه احتمال تغيير شكل آن را كاهش مي‌دهد و در نتيجه لبه تميز و كاملا برش داده مي‌شود.

برش دستي با استفاده از يك چاقو يا قيچي معمولي مي‌تواند خسته كننده و وقت‌گير باشد. تصور كنيد اگر در منطقه توليد يك شركت توليد نساجي هستيد، يك كارگر نمي‌تواند به اندازه ليزر CO۲ برش دهد. با استفاده از دستگاه برش ليزري كار با سرعت و دقت فوق‌العاده‌اي انجام مي‌شود. انتظار مي‌‍رود توليد از طريق فناوري برش ليزري دو يا حتي سه برابر شود.

دستگاه‌هاي برش ليزري پارچه براي ايجاد طرح و نقش بر روي پارچه‌ها و منسوجات ظريف نيازي به ابزار اضافي ندارند. نرم‌افزار در اكثر دستگاه‌هاي ليزر گنجانده شده است و تمام اطلاعاتي را كه براي شروع نياز داريد ارائه مي‌كند.

فناوري برش ليزري براي به حداقل رساندن خطاها و عيوب در طول فرآيند برش ليزري طراحي شده است. وقتي نوبت به برش پارچه با ليزر مي‌رسد، دقت مهم است. اگر دستگاه ليزر به درستي برنامه ريزي شده باشد، هر بار همان برش را تضمين مي‌كند. جنس پارچه با طراحي برش ليزري بدون هيچ گونه تغيير رنگ، تغيير شكل يا لبه‌هاي ناهموار بيرون مي‌آيد.

مزاياي برش ليزري منسوجات چيست؟
آب‌بندي لبه‌هاي برش خورده هنگام برش منسوجات مصنوعي (فرايند برش و مهر و موم)
بدون تغيير شكل پارچه – به دليل پردازش بدون تماس
برش بسيار دقيق جزئيات طرح
تلاش كمتر براي پاكسازي به دليل كاهش توليد گرد و غبار هنگام برش
بدون سايش ابزار – كيفيت برش دائمي بالا
پردازش در همه جهات – مستقل از ساختار پارچه

آيا براي پيشرفت در كارم حتما بايد دستگاه برش ليزر بخرم؟
اگر كسب و كار شما در زمينه توليد پوشاك، اثاثه يا لوازم داخلي، كفش و كيف است و به دنبال راهي براي ايجاد طرح هاي منحصر به فرد يا اضافه كردن مدل‌هاي خاص يا سفارشي اضافي به محصولات خود هستيد، خريد دستگاه ليزر پارچه رايمون به شما در اين زمينه كمك بسياري مي‌كند.

بسياري از كسب و كارها خطوط توليد خود را با افزودن ساده دستگاه برش و حكاكي ليزري گسترش داده‌اند. با اضافه شدن يك دستگاه ليزر، يك محصول ساده را مي توان به تغييرات استادانه اي از محصولات فعلي شما تبديل كرد.

قيمت دستگاه برش ليزري پارچه با توجه به مدل و نوع دستگاه متفاوت بوده و شما مي‌توانيد با توجه به نياز خود نوع دستگاه را انتخاب كنيد.


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1403/5/13 ساعت: ۱۱ توسط:padideraymon :

معرفي قطعات دستگاه برش ليزر

معرفي اجزا دستگاه برش ليزر 
دستگاه برش ليزر عمدتاً از يك ماشين اصلي، نور و برق تشكيل شده است. اين سيستم از يك جزء مكانيكي (قطعات مكانيكي)، ژنراتور ليزري، مسير بازتابنده و كنترلر CNC (كنترل الكتريكي) تشكيل شده است. اجزا دستگاه برش ليزر را مي توان به صورت زير نام برد:

دستگاه برش ليزر فايبر دو درايو محصور ۴۰۰۰ وات با منبع ليزرIPG + فوكوس خودكار PRECITEC
منبع تغذيه تثبيت كننده
خنك كننده آبي
سيلندر گاز
كمپرسور هوا
مخزن ذخيره گاز
خشك كن خنك كننده
فيلتر
تصفيه كننده هوا
دستگاه تخليه سرباره
با پرتو پديده رايمون همراه باشيد تا دستگاه برش ليزري را به ۱۳ قسمت تقسيم كنيم و هر كدام را با جزئيات توضيح دهيم.

 


 
۱- قاب برش ليزري
قسمت مكانيكي دستگاه برش ليزري وظيفه حركت در محورهاي X، Y و Z از جمله سكوي كار برش را بر عهده دارد. پايداري ماشين ابزار براي دستگاه‌هاي برش ليزر فايبر بسيار مهم است، زيرا به طور مستقيم بر دقت برش تأثير مي گذارد.

در حال حاضر رايج ترين ماشين آلات موجود در بازار از نوع دروازه اي، كنسولي و تيرچه‌اي مي‌باشد.

هر نوع ماشين ابزار كاركردهاي خاص خود را دارد، مانند ماشين ابزارهاي نوع پرتو كه عمدتاً توسط توليدكنندگان بزرگ براي برش مواد استفاده مي‌شود و برش ليزري فيبر سه بعدي عمدتاً در صنعت خودرو استفاده مي‌شود.


۲- ژنراتور ليزري
دستگاهي كه منبع نور ليزري توليد مي كند به عنوان ژنراتور ليزر شناخته مي شود. ژنراتور ليزري منبع تغذيه اصلي تجهيزات ليزري است، شبيه به موتور خودرو و گران‌ترين جزء دستگاه‌هاي برش ليزر فايبر است.

۳- لنزها
لنز ليزري متداول‌ترين جزء مورد استفاده در تجهيزات برش ليزر فيبر است. دستگاه‌هاي نوري مختلف حاوي لنزهاي ليزري هستند كه هر كدام اهداف متفاوتي را انجام مي‌دهند، مانند لنزهاي بازتاب كامل، لنزهاي نيمه بازتابي و لنزهاي فوكوس.

كيفيت لنز مستقيماً بر توان خروجي ليزر تأثير مي گذارد و در نتيجه بر عملكرد كلي دستگاه تأثير مي گذارد. در حالي كه لنزهاي وارداتي در مقايسه با لنزهاي داخلي داراي طول عمر بيشتر و اثر برش بهتري هستند، اما قيمت آنها بسيار بيشتر است. ليزر دستگاه co۲ جز مهمي در اين نوع دستگاه هاست.

 

۴- سيستم CNC
سيستم كنترل سيستم عامل اوليه دستگاه برش ليزر فايبر اتاقدار است كه عمدتاً حركات محورهاي X، Y و Z را كنترل مي كند و توان خروجي ليزر را تنظيم مي كند. كيفيت آن ثبات عملكرد عملكرد دستگاه را تعيين مي كند. دقت و اثر برش را مي توان به طور موثر از طريق كنترل دقيق نرم افزار بهبود بخشيد.

 

۵- منبع تغذيه تنظيم شده
اتصال بين ژنراتور ليزري، برش ليزري و سيستم منبع تغذيه عمدتاً براي جلوگيري از تداخل شبكه برق خارجي است.

۶-  سر برش ليزري
سر برش دستگاه خروجي ليزر يك دستگاه برش ليزر فيبر است كه از يك نازل، يك لنز فوكوس و يك سيستم رديابي فوكوس تشكيل شده است. دستگاه محرك سر برش كه از يك موتور سرور، ميله پيچ يا چرخ دنده تشكيل شده است، طبق برنامه ريزي سر برش را در امتداد محور Z حركت مي دهد.

با اين حال، ارتفاع سر برش ليزري بايد بسته به جنس، ضخامت و روش برش مورد استفاده تنظيم و كنترل شود.

۷- پلت فرم كنترل
فرآيند كنترل كل دستگاه برش.

 

۸- موتور
موتور دستگاه برش ليزري جزء مهمي از سيستم حركت است. عملكرد موتور مستقيماً بر كيفيت پردازش و راندمان توليد محصول تأثير مي گذارد.

در حال حاضر، موتورهاي رايج مورد استفاده، موتور پله اي و موتور سروو هستند كه بر اساس نياز صنعت و شي پردازش انتخاب مي شوند.

موتور پله اي:
 داراي سرعت راه اندازي سريع، پاسخگو و مناسب براي پردازش حكاكي و برش است. آنها مقرون به صرفه هستند و بسياري از مارك ها گزينه هاي عملكرد متفاوتي را ارائه مي دهند.


 
سروو موتور:
 داراي سرعت حركت سريع، عملكرد روان، ظرفيت تحمل بار بالا و عملكرد پايدار است. اين براي صنايع و محصولات با نيازهاي پردازش بالا ايده آل است، پردازش لبه صاف و سرعت برش سريع را ارائه مي دهد، اگرچه گران تر است.

۹- خنك كننده آبي
سيستم خنك كننده براي خنك كردن ژنراتور ليزري دستگاه برش ليزر فيبر استفاده مي شود. ژنراتور ليزري انرژي الكتريكي را به انرژي نور تبديل مي كند و نرخ تبديل آن در ليزر CO۲ ۲۰٪ است. انرژي باقي مانده به گرما تبديل مي شود.

سيستم آب خنك كننده گرماي اضافي را حذف مي كند تا ژنراتور ليزري به درستي كار كند. چيلر همچنين بازتابنده مسير نوري خارجي و آينه فوكوس را خنك مي كند تا كيفيت انتقال پرتو پايدار را تضمين كند و از تغيير شكل يا ترك خوردن لنز به دليل گرماي بيش از حد جلوگيري كند.


 
۱۰- سيلندرهاي گاز
محيط كار برش ليزري و سيلندرهاي گاز كمكي شامل مي شود. اين گازها به عنوان مكمل هاي صنعتي براي نوسان ليزر و به عنوان گازهاي كمكي براي عملكرد سر برش عمل مي‌كنند.

۱۱- كمپرسور هوا، مخزن ذخيره گاز
هواي فشرده را تهيه و ذخيره كنيد.

 ۱۲- خشك كن هوا خنك كننده، فيلتر
سيستم تامين هوا براي تامين هواي تميز و خشك به ژنراتور ليزر و مسير پرتو ليزر استفاده مي شود و از عملكرد طبيعي مسير و بازتابنده ها اطمينان حاصل مي كند.

۱۳- غبارگير
دود و گرد و غبار توليد شده در طول فرآيند ساخت بايد فيلتر و تصفيه شود تا استانداردهاي حفاظت از محيط زيست را رعايت كند.

تمامي قطعات و اجزا دستگاه هاي برش و حكاكي ليزر را مي توانيد با خيالي راحت از اصل بودن قطعه همراه با ضمانت پس از فروش از شركت پرتو پديده رايمون تهيه كنيد.


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1403/5/6 ساعت: ۱۶ توسط:padideraymon :

راهنماي خريد دستگاه برش ليزر


خريد دستگاه برش ليزر قدم بزرگي براي شروع كسب و كار است و اين قدم بزرگ اولين قدم ماست و براي اينكه قدم اول را درست برداريم و دچار مشكل نشويم لازم است نكاتي را به عنوان راهنماي خريد دستگاه برش ليزر بدانيم. در اين مقاله دستگاه‌هاي برش ليزر را از چهار نظر مقايسه مي‌كنيم تا بتوانيم به شما كمك كنيم كه خريد بهتري داشته باشيد.

انواع دستگاه برش ليزر از نظر موادي كه برش مي دهند عبارتند از:

دستگاه برش ليزر فلزات:
به اين نوع دستگاه، دستگاه ليزر فايبر مي‌گويند و خصوصيت‌هاي زير را دارد:

براي متمركزكردن و انتقال ليزر از فيبر نوري استفاده مي‌كند.
دقت بسيار بالايي دارد.
هم در حكاكي و هم در برش فلزات گران قيمت كارايي دارد.
دقت بالاي اين دستگاه‌ها به نحوي است كه آسيبي به اطراف سطحي كه كار مي‌كند نمي‌زند و مخصوص كارهاي صنعتي هستند.
قابليت حكاكي روي زيور آلات را دارد .
از اين دستگاه براي برش موادي همچون: 
برش فلزات: آهن و برنج و استيل و…
برش فلزات گرانبها و حساس مثل طلا 
و حتي حكاكي رو پلاستيك 
اين نوع از دستگاه‌ها در صنايع زيادي مانند: خودروسازي، تبليغات و قطعه‌سازي كاربرد دارد.

دستگاه برش غيرفلزات co۲
اين دستگاه نيز از اجزاي خاصي تشكيل شده و خصوصيات زيادي دارد كه در ادامه به آنها مي‌پردازيم:

اين دستگاه‌ها از تيوب شيشه‌اي كه از گاز پر شده و آينه براي انتقال ليزر استفاده مي‌كند.
با اين دستگاه مي‌توان طرح‌هاي پيچيده‌تري را پياده سازي كرد.
ضايعات دور ريزي خيلي كمي دارد.
مصرف انرژي پاييني دارد.
فضاي كاري بزرگي دارند.
از اين دستگاه مي‌توان براي برش و حكاكي روي انواع: چوب – مقوا – چرم – پلكسي گلاس و پلاستيك استفاده كرد.

اين دستگاه در انواع صنايع از جمله: نجاري، پزشكي، خودرو سازي و … كاربرد دارد.

قدرت دستگاه
هنگام خريد دستگاه برش ليزر بايد به توان دستگاه برش ليزر توجه كنيم، قدرت توان دستگاه برش ليزر رابطه مستقيم با تيوب ليزر دستگاه دارد.

تيوب مهمترين بخش دستگاه برش ليزر است و هنگام خريد دستگاه برش ليزر بايد به آن توجه ويژه‌اي شود.

تيوب‌ها از نظر مواد تشكيل‌دهنده به دسته‌هاي زير تقسيم مي‌شوند:

تيوب‌ها به دو دسته شيشه اي و فلزي تقسيم مي‌شوند.
تيوب‌هاي شيشه‌اي عمر و قيمت كمتري نسبت به مدل فلزي دارند.
تيوب‌هاي فلزي سرعت و قدرت برش بيشتري براي مواد اوليه سخت دارند.
توان تيوب‌ها
هر چقدر توان تيوب كمتر باشد براي دستگاه‌هاي ضغيف‌تر نصب مي‌شوند. به عنوان مثال تيوب‌هايي با توان ۴۰ تا ۸۰ وات براي دستگاه برش ليزر خانگي و حكاكي چوب بسيار مناسب است.

تيوب با توان ۸۰ تا ۱۰۰ وات هم عموما در كارگاه‌ها استفاده مي‌شود. تيوب با توان ۱۰۰ تا ۱۳۰ وات هم براي برش انواع چوب، ام دي اف، پلكسي گلاس و … مناسب است.

ميز دستگاه برش ليزر
دستگاه‌هاي برش ليزر داراي دو مدل ميز شمشيري و زنبوري هستند

شمشيري

اين نوع ميز از تيغه‌هايي افقي درست شده كه بين آن‌ها فضاي خالي است. براي برش با طول زياد بسيار مناسب و در صنايعي كه مي‌خواهيم چوب و فلز برش دهيم ايده‌آل هستند.

زنبوري

ظاهر ميزهاي زنبوري مانند كندوي زنبور عسل شش ضلعي است. در برش‌ها و حكاكي با ابعاد كوچك بسيار ايده‌آل است. تميزكردن اين نوع ميز زمان‌برتر است و قلق مخصوص دارد.

 

درباره ي دستگاه برش از نظر ابعاد مي توان گفت:

اندازه ميز دستگاه با ابعاد دستگاه تفاوت دارد.
هر چقدر ابعاد ميزكار بزرگتر باشد امكان برش در ابعاد متنوع‌تري وجود دارد.
ميزها در ابعاد مختلفي توليد مي‌شوند كه معمول‌ترين آن‌ها: ۲۵ در ۳۵، ۶۰ در ۹۰، ۹۰ در ۱۳۰، ۱۳۰ در ۱۸۰ و… است.
ابعاد ۹۰ در ۱۳۰ سانتيمتر يكي از استانداردترين و بهترين ابعاد براي كار برش است.
خريد دستگاه برش ليزر به صورت قسطي
شرايط فروش قسطي شركت پديده رايمون با پيش پرداخت ۶۰ درصد و اقساط ۶ الي ۸ ماهه بوده و خريدار مي‌تواند مبلغ پيش پرداخت را در ۲ تا ۳ مرحله پس از ثبت سفارش پرداخت نمايد.

پس از تكميل پيش‌پرداخت با توافق طرفين تعداد اقساط، مبلغ و سررسيد چك‌ها معين و چك‌ها پس از نگارش و ثبت دو طرف خريدار و نماينده شركت تحويل فروشنده مي‌گردد.

در فروش اقساطي مبلغ باقيمانده در قالب وام از طرف شركت با ضمانت چك بانكي از نوع قابل ثبت و صيادي به خريدار واگذار مي‌شود و نياز به ضامن و يا سفته و ساير موارد مانند وام بانكي نمي‌باشد.


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1403/4/23 ساعت: ۱۷ توسط:padideraymon :

استپ موتور دستگاه برش ليزر


استپ موتور دستگاه برش ليزر ليدشاين سه فاز ۱۵KG/CM۲ يكي از انواع موتورهاي دقيق در دستگاه‌هاي CNC محسوب مي‌شوند. 

اين موتور بنام موتور پله اي نيز شناخته مي‌شود كه داراي دقت بالايي بوده و معمولا با ولتاژ DC كار مي‌كنند. اين موتور مي‌تواند حركات بسيار دقيق را به قطعات مكانيك دستگاه انتقال دهد.

با كنترل دقيق سيگنال‌هاي جريان الكتريكي، موتور در جهت دقيق و مسير مورد نظر حركت خواهد كرد.

سري ۳S استپ موتورهاي هيبريدي ۳ فاز هستند كه مي‌توانند در بسياري از برنامه‌هاي كاربردي كنترل حركت صنعتي، به‌كار برده شوند. اين موتورها با مواد مرغوب از جمله بلبرينگ و شفت باكيفيت ساخته شده‌اند كه مي‌توانند بار متصل شده را با دقت بالا، گرمايش و لرزش بسيار كم موتور جابجا كنند.

نحوه‌ي كاركرد
داخل استپ موتور داراي چند سيم پيچ است، زماني كه جريان از اين سيم پيچ عبور مي‌كند مي‌تواند موتور را با سرعت يك فاز( استپ) در واحد زمان به چرخش درآورد.

سيستم كنترل استپ موتور توسط يك درايو مخصوص آن انجام مي‌شود بدين صورت كه با ارسال پالس به درايو مي‌توان سرعت و موقعيت آن را به دقت كنترل كرد.

در دستگاه برش ليزر ساخت پرتو پديده رايمون از بهترين برندهاي استپ موتورها استفاده مي‌شود. يكي از دقيق‌ترين و اقتصادي‌ترين نوع آن، استپ موتور LEADSHINE  ساخت چين مي‌باشد.

مزاياي استپ موتور ليدشاين
ساخت با مواد باكيفيت
داراي عملكرد عالي از نظر دقت
لرزش كم
نويز كم
گشتاور بيشتر در تمام محدوده هاي سرعت
گرمايش كمتر
لرزش كمتر
تيپ ۳ فاز اين برند در دستگاه برش و حكاكي ليزر پرطرفدار است. براي دستگاه‌هاي ليزر CO۲ با سايز ۱۳۹۰ – ۱۴۹۰ – ۱۶۱۰ و۱۸۱۲ اتاقدار بهترين گزينه  ۵۷۳S۱۵-L با گشتاور ۱۵ كيلوگرم بر سانتيمتر مربع مي‌باشد.

يكي از مزاياي استفاده از اين موتور بدليل پولي برنجي ۳m استاندارد بر روي شافت موتور مي‌باشد.

تشخيص خرابي استپ موتور
بطور كلي استپ موتورها بدليل نوسان جريان ورودي و ضعيف شدن مگنت موتور و حرارت به دليل فشار زياد و كار طولاني با مشكل خرابي روبرو مي‌شوند. يكي ديگر از دلايل خرابي استپ موتور قطعي اتصال سيم‌هاي ورودي تغذيه موتور است.

تشخيص خرابي استپ موتور نياز به تخصص دارد ولي بصورت ظاهري مي توان آن را تست كرد بدين صورت كه موتور را از محل اتصال خارج كرده و بدون اتصال به مكانيك در حال روشن تست كنيد. ابتدا شفت موتور را با دست بچرخانيد معمولا استپ موتور بايد در حال روشن بودن قابليت چرخش شافت را به شما ندهد. همچنين پوسته موتور نبايد در مدت زمان كوتاه خيلي داغ شود. اگر اين موارد دچار مشكل و ايراد نبود بايد جهت تشخيص و تعمير دستگاه برش ليزر با يك تكنسين مجرب تماس بگيريد.


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1403/4/19 ساعت: ۱۳ توسط:padideraymon :

انواع لنز دستگاه ليزري و كاربردهاي آن

انواع لنز دستگاه ليزري و كاربردهاي آن
لنزهاي دستگاه ليزر يكي از قطعه هاي بسيار مهم در دستگاه ليزر مي‌باشد كه انواع مختلفي دارد كه براي برش و حكاكي متريال هاي مختلف بكار مي‌رود. كاربرد لنز دستگاه برش ليزر براي متمركز كردن پرتوهاي خروجي از تيوب ليزر در يك نقطه استفاده مي‌شود. لنزهاي دستگاه برش ليزر شامل لنز ۵/۲ اينچ ، ۵/۱ اينچ ، ۲ اينچ و ۴ اينچ هستند كه هرچقدر اينچ آن پايين تر باشد، قطر برش در دستگاه ليزر غيرفلزات كمتر است.

از لنزهاي ليزري CO۲ هم براي برش و هم براي حكاكي در دستگاه برش ليزرco۲ غير فلزات استفاده مي‌شوند.

لنزهاي ليزري غير فلزي براي برش متريال هايي مانند چوب، چرم، كاغذ، پلكسي ، نمد، موكت، فيبر، يونوليت، ام دي اف و… كارايي دارد.

همچنين اين لنز براي حكاكي روي انواع سطوح غير فلزي مثل توليد مهر، حكاكي روي سنگ قبر، صنايع دستي و … قابل استفاده مي‌باشد.

 

                                                   

يكي از برندهاي معتبر در توليد لنز دستگاه ليزر، برند توسيكس مي‌باشد كه اين لنز فاقد امواج UV است و باعث كاهش مصرف انرژي در دستگاه ميشود و طول عمر آن بيش از ۲۵۰۰۰ ساعت است.

آشنايي بيشتر با لنز دستگاه حكاكي و برش ليزر
فاصله كانوني كه تعيين‌كننده نقطه تمركز و شدت پرتو ليزر ميباشد و هرچه فاصله كانوني بلندتر باشد امكان برش عميق‌تر و تمركز بهتر بر روي مواد ضخيم‌تر را فراهم مي‌كند. هرچه كيفيت لنز بالاتر باشد، تمركز بهتر پرتو را فراهم مي‌كند كه برش‌ها و حكاكي‌هاي تميزتر و دقيق تري را ايجاد كند. لنزهايي كه كيفيت كمتر يا آسيب‌ديده دارند باعث انحراف پرتو و كاهش كيفيت برش مي‌شوند.

شرايط نگهداري از لنز دستگاه ليزر
تميزكاري مرتب با دستمال‌هاي مخصوص و غير ساينده براي محافظت از عملكرد و شفافيت لنز ضروري مي‌باشد چون آلودگي‌هاي ايجاد شده روي لنز انرژي ليزر را جذب ميكند و باعث كاهش كاركرد لنز مي‌شود. هنگام تميز كردن يا تنظيم لنز بايد از دستكش هاي مناسب استفاده كرد تا از انتقال هرگونه گرد و غبار، لكه يا چربي روي لنز جلوگيري شود.

                                                        

هنگام خريد لنز براي دستگاه برش ليزر براي دستيابي به نتيجه بهتر، بايد به مواردي توجه كرد تا مناسب ترين لنز را براي برش و حكاكي بهتر و دقيق تر بكار گرفت:

ميزان قدرت ليزر
نوع مواد مصرفي و ضخامت مواد اوليه (متريال)
جزييات طرح گرافيكي مورد نظر
همه قطعات دستگاه ليزر براي خود عمر مشخصي دارند و لنز هم پس از مدتي مصرف، عمر استفاده از آن كاهش مي‌يابد. شما مي‌توانيد تمامي قطعات دستگاه برش ليزر را از شركت پرتو پديده رايمون خريد كنيد.

از مهمترين عللي كه موجب كاهش عمر لنز دستگاه ليزر مي‌شود
۱- به موقع تميز نكردن لنز
اگر لنز دستگاه به موقع تميز نشود، دماي لنز افزايش پيدا كرده و باعث تغيير دما و در نهايت ترك خوردگي لنز دستگاه مي‌شود. لنز دستگاه را دائما بايد با پارچه‌اي نرم و مناسب تميز نگهداشت.

۲- جلوگيري از برخوردكردن نور ليزر به مركز لنز
اگر اين برخورد  با لوله هد صورت گيرد،  لوله گرم مي شود و دماي بالاي آن موجب شكستگي لنز خواهد شد.

۳- نبود خروجي هوا در هد ليزر
خاموش بودن يا قطع شدن پمپ هوا باعث مي‌شود دما داخل لوله هد بالا رفته و موجب شكستن يا ترك خوردن لنز مي‌شود.

جهت اطلاعات بيشتر و يا خريد لنز دستگاه با كارشناسان ما در ارتباط باشيد.


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1403/4/17 ساعت: ۱۳ توسط:padideraymon :

دستگاه برش ليزر طلاسازي

دستگاه حكاكي فايبر ماركينگ
دستگاه حكاكي فايبر ليزر  يك دستگاه بسيار مدرن با كيفيت لايه برداري فوق العاده است كه با تابش پرتو ليزر با سرعت بسيار بالا يك لايه از سطح فلز يا هر نوع متريال كه امكان حكاكي آن را داشته باشد را مي تراشد. همچنين دستگاه فايبر ماركينگ در كنار دستگاه co۲ غير فلزات به عنوان مكمل استفاده مي‌شود و اين دو دستگاه در كنار يكديگر قابليت حكاكي و برش بسياري از متريال‌ها را دارند.

حكاكي همانطور كه از نام آن پيداست براي مارك (حكاكي زدن) و ثبت نوشته روي اجسام سخت به خصوص فلزات گران قيمت (طلا و نقره) استفاده مي‌شود كه به دقت و سرعت بالا معروف هستند.

يكي از مهمترين موارد استفاده از اين دستگاه در طلا سازي‌ها و جواهرسازي‌ها است كه اين دستگاه را به دستگاه ليزر طلا معروف كرده است.

انواع دستگاه فايبر حكاكي
اين دستگاه در دو توان ۳۰ و ۵۰ وات با عملكرد بالا و طول عمر بيش از يكصد هزار ساعت، داراي سه لنز ۱۰ سانتي متر و ۲۰ سانتي‌متر و ۳۰ سانتي‌متر مي‌باشد.

لنز ۳۰*۳۰ براي استفاده خدماتي مناسب مي‌باشد و شما مي‌توانيد از كل فضاي قابل ليزر براي حكاكي استفاده كنيد.

 لنز ۲۰*۲۰ پرمخاطب‌ترين لنز براي دستگاه حكاكي است چرا كه دقت و توان لازم براي برش و حكاكي را داراست و هم فضاي كافي براي كار را در اختيار ما قرار مي‌دهد.

لنز ۱۰*۱۰ غالباً براي برش طلا و نقره استفاده مي‌شود و ظرافت و دقت بيشتري را در اختيار فعالان صنعت طلا و نقره قرار مي‌دهد.

كارايي دستگاه
حكاكي انواع فلزات از جمله فولاد، طلا، نقره، مس، آلومينيوم، استيل، تيتانيوم، برنج و …
حكاكي انواع غيرفلزات مانند چوب و پلاستيك و مولتي استايل…
استفاده از دستگاه براي حكاكي روي صنايع الكترونيك
در خودروسازي براي حك انواع متريال ها جهت درج شماره سريال و …
تبليغات روي انواع تنديس هاي تبليغاتي
ساخت انواع زيورآلات در طرح‌هاي پيچيده 
 

ويژگي‌هاي دستگاه فايبر حكاكي
كاربري آسان
قابليت روميزي بودن
حكاكي چهره و عكس روي تمام متريال‌هاي فلز
برش ۱/۲ ميليمتر فلزات در دو توان مجزا
حكاكي بر روي انواع چرم و پلكسي
بهره‌گيري به روزترين نرم‌افزارها ورودي و فرمت‌هاي مختلف
امكان نصب روتاري براي حكاكي روي سطوح مدور مانند حلقه و …
 

انواع سورس دستگاه فايبر حكاكي
سورس IPG يك منبع ليزر فيبري پيشرفته است، به دليل عملكرد پايدار عالي و حكاكي مارك ليزري با سرعت بالا شهرت خوبي دارد. بنابراين به علت سازگاري براي استفاده طولاني مدت در خطوط توليد خودكار يا نيمه خودكار مناسب است. 

سورس Raycus به دليل پايداري و عملكرد بالا مشهور است.

سورس MAX نيز بدليل كارايي همه جانبه اش مشهور باشد.

سورس پيشنهادي براي اين دستگاه سورس Raycus مي‌باشد.


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1403/4/12 ساعت: ۱۶ توسط:padideraymon :

دستگاه فايبر برش فلزات اتاقدار

دستگاه فايبر برش فلزات اتاق‌دار دستگاهي شبيه به فايبر برش ورق مي‌باشد با اين تفاوت كه شاسي اين دستگاه بسيار سنگين و بدون تغيير شكل مي‌باشد و معمولاً براي برش ورق‌هاي سنگين با ضخامت بالا و سورس بالاي ۳۰۰۰ وات استفاده مي‌شود.

اين دستگاه داراي دو ميز متحرك بوده با قابليت تعويض ميز است كه طي فرايندي زير ۳۰ ثانيه تعويض ميز صورت مي‌گيرد.

ويژگي‌هاي دستگاه فايبر برش فلزات اتاق‌دار
به علت مضر بودن اشعه در دستگاه‌هاي با سورس بالاي ۳۰۰۰ وات، قاعدتاً از نوع اتاق‌دار استفاده مي‌شود. اين دستگاه به دليل داشتن اتاق محافظ شده از در معرض اشعه بودن اپراتور جلوگيري مي‌كند و همچنين موجب كاهش پيدا كردن آلودگي‌ها نيز مي‌شود.

براي اين دستگاه نرم‌افزار مخصوصي قرار داده شده كه داراي كاربري آسان است، همچنين داراي ريموت كنترل است كه پمپ روغن را نيز كنترل مي‌كند و به صورت خودكار روغن كاري چند نقطه‌اي را انجام مي‌دهد.

روغن كاري چند نقطه‌اي موجب مي‌شود استهلاك ريل‌ها و ساير قطعات كمتر شود. پس از روغن كاري به روغن به مخزن برگشت خورده و آن را بازيافت مي‌كند كه موجب صرفه جويي در هزينه و زمان مي‌شود.

داخل كابين مجهز به دوربين با كيفيت بالا مي‌باشد .

هر مدل اين دستگاه نيز مانند ساير فايبرها اتوفكوس بوده و داراي عمر طولاني مي‌باشد.

مزايا دستگاه
برش دسته اي كارآمد صفحات با ضخامت متوسط
بهبود راندمان توليد
برش با سرعت سريع، بهبود كارايي
بدون تغيير شكل در برش طولاني مدت
طراحي محفظه بسته و ايمن
داراي استانداردهاي حفاظتي اروپا
ايمني و حفاظت از محيط زيست
جلوگيري از خطر ناشي از پاشيدن جرقه 


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1403/4/9 ساعت: ۱۶ توسط:padideraymon :

دستگاه برش ليزر co2

دستگاه حكاكي و برش ليزر ۱۴۹۰
دستگاه حكاكي و برش ليزر ۱۴۹۰ پركاربردترين دستگاه براي برش متريال‌هاي غيرفلز مي‌باشد. ميز كار اين دستگاه داراي ابعاد ۹۰*۱۴۰ است و بدليل ابعاد كوچك و قابليت نيم ورق بودن جز دستگاه‌هاي محبوب در زمينه‌ي برش ليزر مي‌باشد.

اگر فضاي كار شما كوچك است و نياز به دستگاهي حرفه‌اي داريد كه بتوانيد در برش ورق كامل هم از آن استفاده كنيد اين دستگاه مناسب شماست، مي‌توانيد ورق را بصورت دوتكه برش دهيد چون انتهاي دستگاه باز است.

مي‌توانيد با قيمت مناسب و شرايط آسان سري دستگاه‌هاي ۱۴۹۰ تا ۱۸۱۲ را خريداري كنيد. بسته به نياز شما ابعاد بكارگير ۹۰*۱۴۰ و ۱۰۰*۱۶۰ و ۱۲۲*۱۸۳ سانتي‌متر از اين نوع دستگاه برش ليزر در شركت پرتو پديده رايمون (PNC RAYMON) توليد مي‌شود كه همگي داراي اتاق محافظ و دو نوع ميز زنبوري و ميز شمشيري مي‌باشند.

سري ۱۴۹۰:

بيشتر براي برش MDF و پلاستيك و چرم در كارگاه‌هاي كوچك و فروشگاه‌ها و توليدي پوشاك و چرم و خدمات تبليغاتي استفاده مي‌شود.

سري ۱۶۱۰:

مخصوص طاقه پارچه و چرم مصنوعي مي‌باشد اين سري داراي پايه كروم جهت نصب طاقه بر روي رول‌گير دستگاه مي‌باشد و كمك بسيار زيادي در برش انواع چرم و پارچه طاقه‌اي به شما مي‌كند.

مزايا دستگاه حكاكي و برش ليزر ۱۴۹۰
كاربري آسان
قيمت مناسب و كيفيت بالا
دقت و سرعت بالا
قابليت دمونتاژ شدن براي جابجايي آن
استفاده از باكيفيت ترين قطعات در ساخت دستگاه
اگر اين دستگاه براي شما كوچك است، پيشنهاد ما به شما دستگاه تمام ورق ۱۲۰*۱۸۰ است.


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1403/4/4 ساعت: ۱۴ توسط:padideraymon :

دستگاه برش ليزر تمام ورق ۱۲۰*۱۸۰

دستگاه برش ليزر تمام ورق يك دستگاه منحصر بفرد با دقت، سرعت و كيفيت برش بسيار بالا مي‌باشد. اين دستگاه علاوه بر امكان استفاده در برش چرم و پارچه، بدليل اينكه مي‌توان ورق پلكسي رو بصورت يك تكه برش داد مناسب‌ترين گزينه براي تابلوسازان مي باشد.

ابعاد كارگير اين دستگاه ۱۲۲*۱۸۳ سانتيمتر بوده و دقيقا متناسب با اندازه ورق‌هاي آكريليك موجود در بازار است، اجراي پانچ ورق آكريليك با قطر سوراخ‌هاي ۲ تا ۵ ميليمتر جهت تابلوهاي پلاستيك و چنليوم از مهمترين برنامه‌هاي ساخت و توليد دستگاه ليزر برش ۱۸۱۲ بوده است.

ويژگي هاي دستگاه برش ليزر تمام ورق
مكانيك دستگاه برش ليزر تمام ورق از جنس آلومينيوم و نوع آن بلبرينگي بوده كه علاوه بر استحكام بالا در مقابل رطوبت و زنگ زدگي، وزن پايين آن شتاب، سرعت و دقت زيادي را براي دستگاه ايجاد كرده است.

يك مكنده ۷۵۰ وات حلزوني قوي وظيفه تخليه دود در اين دستگاه را بر عهده دارد و درب دستگاه مانع خروج دود از داخل دستگاه به سالن خدمات مي شود.

اندازه و وزن دستگاه نسبت به نوع flat كمتر بوده و امكان دمونتاژ دستگاه و انتقال آن از محل هايي با وروي حدود ۸۰ سانتيمتر وجود دارد.

بدليل سبك‌تر شدن قطعات مكانيكي مخصوصا دكل دستگاه، نياز به استفاده از موتورهاي قوي نبوده و به همين دليل مصرف برق دستگاه به طور چشمگيري كاهش يافته است.

دستگاه داراي چرخ هايي قفل شونده بوده و مي توان آن را به راحتي داخل سالن توليد جابجا كرد و نيازي به جرثقيل ندارد.

طراحي مهندسي
در سالهاي قبل بدليل افت توان تيوب ليزر با افزايش فاصله، امكان استفاده از سيستم تيوب ثابت در دستگاه‌هاي سايز بزرگ مقدور نبود. به همين دليل شركت‌هاي سازنده دستگاه برش ليزر مجبور بودند با انتقال تيوب بر روي دكل (محور X) دستگاه فاصله بين تيوب ليزر و هد دستگاه را كاهش دهند، اين موضوع باعث افزايش وزن دكل و مشكلات متعددي در كيفيت و سرعت دستگاه مي شد.

امروز شركت پرتو پديده رايمون با برند تجاري PNC RAYMON با طراحي و ساخت دستگاه اتاقدار ۱۸۱۲ توانسته اين مشكل را حل كرده و سرعت و كيفيت بسيار بالا و قابل قبولي به مصرف كنندگان ارائه نمايد.

مزيت‌هاي دستگاه
كاربري آسان
قابليت پرتابل بودن
مناسب‌ترين قيمت و بالاترين كيفيت
دقت و سرعت بسيار بالا
قابليت دمونتاژ شدن براي حمل و نقل آن
استفاده از باكيفيت ترين قطعات در توليد دستگاه
امكان استفاده از ميز هاني كامپ(زنبوري)
درب دستگاه مانع از پخش بو مي شود
اگر اين دستگاه براي فضاي كاري شما بزرگ است، پيشنهاد ما به شما دستگاه حكاكي و برش ليزر ۹۰*۱۴۰ است.


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1403/3/19 ساعت: ۱۳ توسط:padideraymon :